اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مازندران:

بانک‌های خصوصی صنعت مازندران را زمین‌گیر کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران گفت: بانک‌های خصوصی صنعت مازندران را زمین‌گیر کرده است.

بانک‌های خصوصی صنعت مازندران را زمین‌گیر کرده‌اند
حسین هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه کسانی که امروز برای تولید و اشتغال کشور زحمت می‌کشند کمتر از سرداران و رزمندگان دفاع‌مقدس نیستند، اظهار داشت: امروز عرصه تولید در کشور مقدس است.
وی با بیان اینکه استان مازندران در بحران اقتصادی و تحریم‌ها بیش از سایر مناطق کشور صدمه دیده، ابراز داشت: مازندران به دلیل اینکه در این برهه زمانی در سال‌های اول توسعه صنعتی بود در این بحران‌ها بیشترین آسیب را دید.
هدایتی با اعلام اینکه علاوه بر توسعه صنعتی، مشکلات تازه‌ای نیز به بخش صنعت مازندران افزوده شده، یادآور شد: این امر موجب شد تا صنعت مازندران به بانک‌های خصوصی روی آورد.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز بانک‌های خصوصی مشکل دیگری برای صنعتگران استان شده، گفت: بهره‌ها و جریمه‌های سنگین این بانک‌ها که گاه تا 30 و 40 درصد نیز می‌رسد صنعت استان را زمین‌گیر کرده است.
 
* هنوز خبری از سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها نیست
عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران همچنین از پرداخت نشدن سهم 30درصد بخش صنعت از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گلایه کرد و گفت: تا به حال این امر اجرایی نشده است و به دنبال اختصاص این سهم به بخش صنعت هستیم.
وی با تاکید بر اینکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود که تسهیلاتی با بهره چهار درصد به صنعت اختصاص پیدا کند، بیان داشت: این تسهیلات که قرار بود برای پرداخت هزینه‌هایی مانند آب، برق و سوخت به این واحدها داده شود نیز مانند سایر تسهیلاتی است که برای دریافت آن باید هزاران مرحله طی شود.
هدایتی با اشاره به اینکه براساس این طرح قرار بود 30درصد بودجه بانک صنعت و معدن نیز به این بخش اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: هنوز این امر نیز تحقق پیدا نکرده است.
عضو اتاق بازرگانی ایران اذعان داشت: وزیر صنعت و تجارت اعلام کرده که قرار است در بسته حمایتی سوم، حمایت از بخش صنعت دیده شود که امیدواریم این امر محقق شود.
انتهای‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول