اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل:

منابع بانک‌ها در اردبیل رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: وضعیت منابع و مصارف بانک‌ها در این استان مناسب نیست و بسیاری از بانک‌ها همچنان با مشکل تامین منابع دست و پنجه نرم می‌کنند.

منابع بانک‌ها در اردبیل رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصلان کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بانک ملی استان اردبیل با معرفی پنج هزار و 254 طرح در حال پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستیم.
وی با یادآوری اینکه طرح‌های واجد شرایط بعد از بررسی و کنترل نهایی برای پرداخت تسهیلات به شعب بانک ملی ارائه شده است، بیان داشت: در این زمینه شعب بانک ملی با هیچ مشکلی روبرو نیست.
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل موضوع وصول مطالبات را از طریق ماده 20 قانون بودجه سال 90 یادآور شد و افزود: تمام بانک‌ها از جمله بانک ملی نیز از زمان ابلاغ این ماده با هدف بخشودگی جرایم و تقسیط معوقه واحدهای صنعتی و تولیدی به بانک‌ها اقدامات لازم را انجام داده‌ به طوری که ما با پذیرش 46 طرح عمده درخواست‌کننده استمهال در 31 مورد طرح اقدامات قانونی را نیز انجام داده‌ایم.
این مسئول ادامه داد: با وجود آمادگی بانک‌ها برای استمهال و تقسیط بدهی واحدهای صنعتی، تنها 50 میلیارد تومان طرح متقاضیان را تقسیط و استمهال کردیم در حالی که بسیاری از صاحبان واحدهای صنعتی رغبتی به این کار ندارند.
کریمی از سازمان صنعت و تجارت خواست با اطلاع‌‌رسانی و تشویق و ترغیب واحدهای صنعتی بدهکار آنها را موظف کنند تا تقسیط بدهی خود را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر هماهنگی بانک‌های عامل استان اردبیل اضافه کرد: 800 میلیارد تومان استمهال سه طرح بزرگ صنعتی را در استان اردبیل مورد توجه قرار دادیم که در باب طرح ابریشم سبلان و تارا سبلان بعد از اظهار نظرهای استانی در تقسیط بدهی‌ها مصوبه برای تعیین تکلیف در کمیته مرکزی، به تهران ارسال شده و امیدواریم به زودی امکان تقسیط بدهی این واحدها عملیاتی شود.
وی گفت: در این بین صاحب کارخانه ذوب آهن با 140 میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها آمادگی خود را برای استمهال و تعیین تکلیف بدهی خود انجام نداده و همچنان منتظر هستیم تا از این فرصت باقیمانده برای بخشودگی جرایم و اقساط بندی‌ بدهی خود اقدام کند.
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل یکی دیگر از مشکلات ماده 28 را مباحث مطرح شده در اعمال شش درصد نرخ سود اعلام کرد و افزود: ما بدون در نظر گرفتن این شش درصد در حوزه ماده 28 اعمال قانون می‌کنیم و بانک‌ها نیز باید با دریافت دو قسط متوالی از صاحبان صنایع اقدام به تقسیط بندی تسهیلات معوقه آنها کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول