اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان:

1.5 درصد کودکان ایرانی تنبلی چشم دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: در تحقیق‌های به عمل آمده 1.5 درصد از کودکان ایرانی دچار تنبلی چشم هستند.

1.5 درصد کودکان ایرانی تنبلی چشم دارند
عباس بلندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله در تمام مهدهای کودک اظهار داشت: سنجش بینایی در مراکز پیش‌دبستانی، مکتب‌القرآن‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی در حال اجراست.
وی افزود: این طرح هر ساله از اول آبان ماه تا 15 آذر اجرا و کمک بسزایی برای پیشگیری از بیماری‌های چشمی می‌کند.
بلندی با بیان اینکه در این طرح کودکان زیادی شناسایی و برای درمان به پزشک ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: در این بیماری علائم ظاهری وجود ندارد.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: تشخیص این بیماری بسیار آسان و درمان آن نیز راحت است و در برخی موارد با یک معاینه ساده می‌توان تا حد زیادی از نابینایی فرزندان جلوگیری کنیم.
بلندی مراحل تشخیص درمان را ابتدا از پایگاه‌های سنجش بینایی عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که موردی مشکوک به تنبلی چشم باشد به اپتومتریست‌ها و در صورت نیاز به درمان به پزشک متخصص و جراح چشم ارجاع داده می‌شود.
وی با اشاره به آمار متوسط جهانی در زمینه تنبلی چشم بین کودکان این آمار را دو تا پنج درصد اعلام و بیان کرد: در تحقیق‌های به عمل آمده 1.5 درصد از کودکان ایرانی دچار تنبلی چشم هستند.
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: در رفسنجان هر ساله کودکان زیادی شناسایی شده که دارای تنبلی چشم هستند و کار درمان آنها پیگیری و این امر موجب جلوگیری از مشکلات بینایی آنها در سنین بالاتر می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول