اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست جهاد کشاورزی قروه خبر اد:

تولید 490 هزار تن محصولات زراعی در قروه

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی قروه از تولید 490 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

تولید 490 هزار تن محصولات زراعی در قروه
خسرو کریمی‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این میزان تولید محصولات زراعی در شهرستان قروه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در این شهرستان با وجود فعالیت 15 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در سطح بیش از 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی امکان تولید 450 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی وجود دارد.
سرپرست جهاد کشاورزی قروه اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان قروه از لحاظ سطح زیر کشت، میزان تولید و تنوع محصولات زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی استان کردستان مطرح است.

* تولید 44 هزار تن محصولات دامی در قروه
کریمی‌پناه به وجود 327 هزار واحد دامی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این تعداد واحد دامی امکان تولید 44 هزار تن محصولات دامی در منطقه را فراهم می‌کند.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه اضافه کرد: تولیدات کشاورزی این شهرستان در سال 90 ـ 89 از سطح 96 هزار هکتار اراضی زیر کشت منطقه شامل 26 هزار هکتار اراضی آبی و 70 هزار هکتار دیمی، حدود 441 هزار و 960 تن انواع محصولات زراعی تولید کرده است.
کریمی‌پناه در ادامه رکوردهای تولیدات محصولات زراعی و باغی شهرستان قروه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: رکورد تولید گندم در این شهرستان امسال سه هزار و 729 کیلوگرم در هکتار، گندم آبی 11 هزار و 757 کیلوگرم در هکتار، جو دیم 2 هزار و 942 کیلوگرم در هکتار، جو آبی 10 هزار و 289 کیلوگرم در هکتار و کلزا پنج هزار و 857 کیلوگرم در هکتار بوده است.
وی اضافه کرد: 103 هزار و 333 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید سیب‌زمینی، 250 تن در هکتار رکورد تولید سیب درختی و 27 تن در هکتار رکورد تولید انگور در باغات شهرستان قروه بوده است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه در ادامه عنوان کرد: حدود 10 درصد از مجموع 3 میلیون و 300 هزار رأس واحد دامی استان کردستان سهم شهرستان قروه است.
کریمی پناه به مشکلات بخش کشاورزی که گریبانگیر تولیدکنندگان در سال زراعی جاری بوده اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت‌ شیر و افزایش قیمت علوفه، تولید شیر و گوشت را با چالش مواجهه کرده و کاهش قیمت سیب‌زمینی نیز دغدغه زارعین و تولیدکنندگان سیب‌زمینی را افزایش داده است.

* افزایش راندمان تولید سطح زیر کشت اراضی قروه برنامه اصلی است
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور افزایش تولید در اراضی کشاورزی، گفت: تغییر شیوه‌های آماده‌سازی اراضی زراعی به شیوه خاک‌ورزی و توسعه عملیات زراعی علمی، افزایش راندمان سطح زیر کشت اراضی آبی با اجرای آبیاری تحت فشار، توزیع ادوات و ماشین آلات کشاورزی به ویژه ادوات خاک‌ورزی حفاظتی و توسعه سطح زیر کشت باغات و اصلاح آنها از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
کریمی‌پناه در ادامه تصریح کرد: توزیع نهال‌های کشاورزی، انجام عملیات سمپاشی مزارع گندم علیه آفت سن و جذب و بکارگیری تعداد قابل توجهی از کارشناسان و مروجین سازمان نظام مهندسی در قالب ناظرین مزارع کشاورزی با هدف افزایش راندمان تولید و تأکید بر تولید محصولات ارگانیک از روش‌های انجام شده برای افزایش تولید محصولات کشاورزی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری اعتبارات پروژه‌های مستمر شهرستان قروه نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش داشته و این امر بدون تردید در عملکرد سال‌جاری مدیریت جهاد کشاورزی تأثیرات منفی خواهد داشت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول