اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد کرمان:

"یادمان ولایت" معبری برای تبیین جایگاه ولایت است

خبرگزاری فارس: ‌مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره شعر ولایت معبری برای تبیین جایگاه و بیان نقش و عزت ولایت است.

"یادمان ولایت" معبری برای تبیین جایگاه ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر "یادمان ولایت" اظهار داشت: ولایت به عنوان ستون اصلی اسلام نامیده شده و اهمیت آن به اندازه‌ای است که این امر به عنوان پایه دین اسلام بیان شده است.
وی افزود: مبدأ بسیاری از جریان‌ها، تحولات و تاریخ سیاسی امت‌های گذشته پذیرش و یا عدم پذیرش ولی است و ولایت ریشه دینی و اعتقادی دارد. 
سعیدی بیان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی بر قله‌های رفیع سربلندی تکیه زده به واسطه وجود ولایت‌فقیه است.
وی تصریح کرد: "یادمان ولایت" و حرکت ارزشمند در این زمینه به دلیل تبعید رهبر انقلاب اسلامی در سال 56 به استان کرمان و شهرستان جیرفت‌ پایه‌گذاری شده است. 
سعیدی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر ولایت معبری برای تبیین جایگاه و بیان نقش و عزت ولایت است. 
وی با بیان اینکه شاعران باید از این معبر در راستای تعالی بشر گام بردارند، گفت: باید این جایگاه را آنچنان که در شأن آن است، تبیین کنند.  
دبیر تخصصی نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر "یادمان ولایت" نیز در این آیین گفت: یک‌هزار و 76 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 983 اثر در مرحله نخست داوری پذیرفته شد.
منوچهر افضلی با اشاره به انتخاب 50 اثر در مرحله نهایی داوری جشنواره بیان داشت: 12 اثر به عنوان برگزیده نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر "یادمان ولایت" معرفی و تقدیر می‌شوند.
وی افزود: آثار در سه موضوع اشاعه و ترویج فرهنگ ولایی، تلاش برای شناخت رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و تبیین بیداری اسلامی بوده است.
افضلی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره دو نشست تخصصی نیز برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر "یادمان ولایت" با شعرخوانی عالیه مهرابی از یزد، فرزانه رهنما از کرمان، موسی عصمتی از خراسان رضوی، مریم عمارلو از نیشابور، فریبا قیومی‌زاده از یزد، اشرف‌السادات حسین‌پور شیرازی از یزد، معصومه‌السادات شاکری از خراسان رضوی، خدابخش صفادل از نیشابور و حسین اسرافیلی همراه بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول