اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبر داد:

قبولی 85 درصدی خبرنگاران در طرح ولایت گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: 85 درصد از خبرنگاران شرکت کننده در نخستین دوره طرح ولایت گیلان موفق به قبولی در آزمون نهایی شدند.

قبولی 85 درصدی خبرنگاران در طرح ولایت گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم بهمنی‌جلالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره‌های مصوب آموزشی خانه مطبوعات گیلان اظهار داشت: دوره تخصصی صفحه‌آرایی دیجیتال با قبولی 100درصد شرکت‌کنندگان به پایان رسیده و گواهی پایان دوره این تعداد از اصحاب رسانه در مرحله صدور است.
وی با بیان اینکه برگه‌های آزمون طرح ولایت خبرنگاران گیلان نیز تصحیح شده است، افزود: به‌زودی گواهی قبول شدگان این دوره نیز صادر و به خبرنگاران اعطا می‌شود.
عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران گفت: خانه مطبوعات گیلان در حوزه آموزش در بین استان‌های کشور پیشرو است.
این مسئول با قدردانی از هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان در طراحی و تدوین طرح ولایت خبرنگاران، بیان داشت: این طرح خوب با نامگذاری ولایت نشانه هوشیاری اصحاب رسانه گیلان بود.
 
* راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مطبوعات گیلان
 
بهمنی‌جلالی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات نیازمند اطلاع رسانی سریع و شفاف است، اظهار داشت: به‌ همین منظور و از سه ماه گذشته طراحی و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی خانه مطبوعات گیلان به تصویب هیئت مدیره این موسسه رسیده و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.
وی افزود: این پایگاه که تنها مرجع رسمی در حوزه اطلاع‌رسانی خانه مطبوعات گیلان است با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: خانه مطبوعات گیلان توانسته است در سال جاری با ولایت‌مداری و تلاش برای تحقق جهاد اقتصادی و فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاه خوبی را برای خود رقم بزند و موجب وفاق و همدلی اهالی رسانه در استان شود.
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان، gilanpress را با دو دامنه IR و COMبه عنوان آدرس اینترنتی این پایگاه عنوان کرد و گفت: این سایت طراحی و آماده راه‌اندازی رسمی است.
 
* افزایش اعضای خانه مطبوعات گیلان
 
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان دارای بیش از 450 عضو ساماندهی شده و دارای کد شناسایی است، اظهار داشت: با پذیرش و ثبت نام داوطلبان واجد شرایط عضویت در این موسسه شاهد افزایش تعداد اعضای خانه مطبوعات هستیم.
بهمنی جلالی، برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر، حمایت حقوقی از خبرنگاران، تحویل و نوسازی ساختمان مرکزی خانه، تصویب اهدای زمین برای احداث ساختمان اداری و آموزشی خانه، تجلیل از 400 خبرنگار و ده‌ها برنامه محوری دیگر سبب شده است تا رغبت خبرنگاران برای عضویت در این موسسه افزایش یابد.
این مسئول کمبود اعتبارات را یکی از مشکلات این خانه در آینده عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حمایت ویژه استاندار و مدیرکل ارشاد گیلان و حمایت معنوی نماینده ولی فقیه در استان این مشکل نیز برای جهش کیفی در خدمات ارائه شده به خبرنگاران افزایش یابد.
وی گفت: مطبوعات گیلان نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و اختصاص بودجه فرهنگی این استان برای کیفی‌سازی بیشتر و  افزایش شمارگان توزیع است.
 
* اخبار تولیدی مطبوعات افزایش می‌یابد
 
عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران گفت: با تشکیل کمیته‌های تخصصی و نتایج کاربردی این نشست‌‌ها، اخبار تولیدی اختصاصی نشریات افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: امیدواریم با تقویت جایگاه صنف مطبوعات شاهد توسعه کمی و کیفی مطبوعات در سطح کشور به‌ویژه گیلان باشیم.
بهمنی‌جلالی با بیان اینکه خبرنگاران از کمترین امکانات برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم توجه بیشتری به قشر خبرنگاران شده است و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: به فضل الهی و با تمسک به وحدت و ولایت‌مداری و نیروی ایمان و اعتقاد این کشور با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به قله‌های رفیع پیشرفت رسیده و وظیفه رسانه‌ها تبیین و تسریع در صدور انقلاب اسلامی است.
 
* آمانو برده استکبار است
 
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اظهارات اخیر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: آمانو برده و ابزار سیاسی استکبار جهانی است.
وی افزود: جنگ رسانه‌ای و همه جانبه نرم غرب با ایران در این برهه زمانی که اشغالگران مجبور به ترک از عراق شدند نشان‌دهنده سردرگمی مستکبران است.
بهمنی‌جلالی اظهار داشت: سران آمریکا به‌جای دیوانگی سیاسی و یاوه‌گویی علیه سپاه قدس ایران اسلامی  مشکلات اقتصادی و عدم آزادی مردم این کشور را برطرف کنند.
 
* وال‌استریت دار مجازات آمریکاست
 
وی با اشاره به قیام وال‌استریت ابراز داشت: تجمع معترضان به سیاست‌های دولت آمریکا و قیام وال‌استریت دار مجازات زیاده‌خواهی آمریکاست.
عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران تصریح کرد: آمریکا با فشار بر رسانه‌ها و جلوگیری از انتشار اخبار قیام مردمی وال‌استریت نمره مردودی گرفت و بار دیگر گفته‌های ایران در باره آمریکا برای مردم دنیا به سندی بی‌بدیل تبدیل شد.
وی ادامه داد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و اشاره به قیام وال‌استریت چراغ راه و هدایتگر گمراهان غرب‌زده بود که فصل‌الخطابی برای ملت ایران اسلامی است. 
بهمنی‌جلالی، انعکاس قیام وال‌استریت را ضروری دانست و اذعان داشت: دولت آمریکا باید به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای پوشش خبری این قیام روادید دهد تا پیام مردم توسط رسانه‌های بی‌طرف بدون سانسور منتشر شود. 
وی یادآور شد: دولت‌های غربی با توحش در مقابل قیام کنندگان وال‌استریت نفرت آزاد مردان و زنان جهان را معطوف کردند. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول