اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بوشهر:

ایستادگی در مقابل ولایت، مرگ سیاسی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: در تاریخ سیاسی صدر اسلام هرگاه فردی در مقابل ولایت برای خود اصالت قائل شد و در مقابل فرمان ولایت ایستاد، مرگ سیاسی او را به همراه داشته است.

ایستادگی در مقابل ولایت، مرگ سیاسی را به همراه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری عصر امروز در آغاز درس خارج فقه خود ضمن تبریک هفته ولایت و امامت اظهار داشت: در حال حاضر تجلی ولایت‌مداری علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در زمان خودش، در مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحقق دارد و تخطی از آن حرام است.
وی افزود: تخطی از ولایت مقام معظم رهبری حرام و موجب عذاب اخروی است، این را فتوای شرعی بدانید.
صفایی‌بوشهری یادآور شد: در حال حاضر جهان اسلام در حال انجام کار بزرگی است و بازی‌های شیطنت‌آمیز سیاسی در هر رده‌ای که باشد و تنقیصی در عرصه ولایت مداری ایجاد کند، حرمت شرعی دارد و موجب عذاب اخروی است.
وی ادامه داد: به همین خاطر، حوزه‌ها و مردم ولایتمدار با عبرت گرفتن از جریانات سیاسی صدر اسلام اکنون مطیع مقام معظم رهبری هستند و نخبگان و شخصیت‌ها اگر چنین نیستند باید با نگاهی به صدر اسلام خودشان را در آیینه صدر اسلام ببینند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در این خصوص متذکر شد: نخبگان و شخصیت‌ها نگاه کنند که در چه جایگاهی قرار دارند، جزء قاسطین هستند در مارقین هستند در ساکتین هستند یا در ناکثین هستند.
وی با بیان اینکه گاهی انسان ناخواسته در مسیر شیطانی قرار می‌گیرد گفت: اگر انسان مواظب نباشد ممکن است ناخواسته در یکی از گروه‌های مخالف ولایت قرار گیرد ؛ مصداق آیه شریفه «إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحاً فِیمَا تَرَکْتُ» آن وقت فریاد بزند خدایا مرا برگردان تا کار را درست بکنم که البته برگشتی نیست.
صفایی‌بوشهری بر عقلانیت سیاسی تاکید و بیان کرد: انسان باید عقل سیاسی داشته باشد، فریب اوائل نخورد، اوائل همیشه موجب فریب می‌شود، فکر عواقب باشد «الفکر فی العواقب ینجی من العواتب».
وی ادامه داد: لذا انسان باید با تدبیر و اندیشه خود را از هوای نفس، خود برتر بینی، تحلیل‌های غلط، دوستان ناباب، خط و جبهه ناصحیح و منحرف که فضای اندیشه و عمل انسان را از خط ولایت جدا می‌کند دور کند.
امام جمعه بوشهر دهه امامت و ولایت را دهه آموزش آموزه‌های عبرت‌آموز سیاست ذکر و بیان کرد: انسان باید در فضای زندگی خود بنشیند، تأمل کند، محاسبه کند، ملاحظه و شخصیت‌هایی که در صدر اسلام در عرصه‌های مختلف کار سیاسی انجام داده‌اند را بررسی کند و رفتارهای درست آنان را به کار بندد و از رفتارهای غلط آنان عبرت گیرد.
وی افزود: در تاریخ سیاسی صدر اسلام هرگاه انسان در مقابل ولایت برای خود اصالت قائل شد ولو به اندازه یک دانه ارزن، این آغاز بیچارگی و بدبختی و مرگ سیاسی او است.
صفایی‌بوشهری با ذکر نمونه‌های تاریخی صدر اسلام بر دوری از انحراف و مخالفت با ولایت تاکید کرد و گفت: گاهی انحراف‌های کوچک اول به انحراف‌های بزرگ‌تر می‌انجامد تا جایی که رو به روی ولایت می‌ایستند.
وی افزود: ماجرای قرآن به نیزه کردن از این نمونه‌های تاریخی است که تعدادی منحرف در لشکر امیرالمؤمنین، علی (ع) به عمروعاص پیشنهاد کردند و بر خلاف فرمان امام پایان جنگ را خواستار شدند و سپس پشیمان شدند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد تاکید کرد: دهه ولایت و امامت، دهه آموزش ولایت‌مداری است و این را باید ملاحظه کنیم به ویژه روحانیت، باید این آموزه‌ها را درس دهیم و بیان کنیم که جامعه به اشتباهات صدر اسلام مبتلا نشود.
وی گفت: نباید در برابر انحرافات سکوت کنیم چرا که سکوت ما ایجاد توقف می‌کند، به همین خاطر باید حوزه‌های علمیه رسالت خود را در عرصه ولایت مداری انجام دهند، نه به سخن و اسم، بلکه به صورت دانش‌بنیان، علمی با مبانی فقه حکومتی و تحلیل‌های علمی، نقلی و فلسفه تاریخی، از ولایت دفاع کنند، از ذخیره خدا، مقام معظم رهبری دفاع کند، مقام معظم رهبری ذخیره خدا برای شرایط معاصر و برای جهان معاصر است.
صفایی‌بوشهری متذکر شد: ولایت مداری در این نیست که فقط حرف بزنیم و سخن بگوییم باید در این راه جان داد، مالک اشترها بودند، عمارها و یاسرها بود، قیس‌بن‌سعد بود.
وی با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری برای همه ایران و همه امت اسلام یک موهبت الهی است که همه باید قدر آن را بدانیم گفت: مقام معظم رهبری شخصیتی است که افکارش سال‌ها از زمان جلوتر است و جهان سیاست اسلامی را مدیریت می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول