اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه ماهشهر:

تکامل اسلام منوط به وجود امام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماهشهر گفت: کامل بودن دین جهانى و جاودانى اسلام منوط به این است که جانشین شایسته‌ای برای پیامبر تعیین شود که همان مقام امامت است.

تکامل اسلام منوط به وجود امام است
حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امروز به مناسبت دهه ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: ختم نبوت بدون نصب امام معصوم خلاف حکمت الهى است و بعد از پیامبراکرم(ص) باید جانشینان شایسته‌اى براى او تعیین شوند به‌گونه‌اى که به‌جز مقام نبوت و رسالت داراى همه مناصب الهى وى باشند.
وی بیان کرد: ائمه هدایت ‏به امرالله می‌کنند، یعنى با ملکوت موجودات سر و کار داشته و هر موجودى را نه تنها از جنبه خلقى بلکه از جنبه امرى او نیز به‌سوى خدا هدایت می‌کنند و به کمال می‌رسانند.
غبیشاوی با بیان اینکه قلب موجودات در دست امام است تصریح کرد: امام با تسلط و احاطه بر قلب موجودات عالم آنان را بسوى خدا و به امر ملکوتى که همیشه با آن موجود و ملازم اوست هدایت می‌کند.
امام جمعه ماهشهردر ادامه افزود: این در حقیقت ولایتى است‏ به حسب باطن در ارواح و قلوب موجودات نظیر ولایتى که هر یک از افراد بشر از راه باطن و قلبش نسبت‏ به اعمال خود دارد و این همان معنى امام است.
وی تصریح کرد: وقتى از فلسفه سیاسى اسلام‏ سخن به میان می‌آید، بحث از فلسفه و نوع بینش اسلامى است و در حقیقت فلسفه سیاسى اسلام جزئى از نظام فلسفى و جهان‏بینى اسلامى محسوب می‌شود.
غبیشاوی ادامه داد: خداوند متعال به عنوان تنها قانون‌گذارى که با شناخت کامل انسان پیامبران الهى را به‌سوى مردم فرستاد تا دین خدا و برنامه‌هاى سعادت‏ بخش آن را به انسان ابلاغ نمایند براى تداوم رهبرى الهى امت اسلامى نیز امامانى انتخاب کرد و به‌وسیله رسول خویش به مردم شناساند تا پس از وى رهبرى او را ادامه دهند.
امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه انسان موجودى است داراى ابعاد گوناگون و در صدد تکامل و سعادت جاودانى اظهار داشت: انسان هرچند ازلى نیست، موجودى ابدى است و باید در این دنیا سعادت اخروى خویش را تامین کند بنابراین قانون‌گذارى باید براى وى تعیین برنامه کند که شناخت کامل از او داشته باشد و با بی‌نیازى و بی‌غرضى که در خویش دارد قوانین را بر وفق سعادت و خوشبختى انسان وضع نماید.
وی در پایان با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی (ع) پیوسته تحت نظر حکومت‌های جور بود و سعی می‌شد که آن حضرت با پایگاه‌های مردمی و افراد جامعه تماس نداشته باشد با این حال آن مقدار از فضایل اخلاقی از ایشان بروز کرده که دانشمندان و حتی دشمنان اهل‌بیت (ع) را به تحسین آن وجود الهی واداشته‌است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول