اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه اردبیل:

پیام غدیر اتکای امت اسلامی به امامت است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه اردبیل گفت: پیام اصیل غدیر اتکای امت اسلامی به امامت صالح و شایسته است تا بتوانند از تیر رس دشمنان در امان باشند.

پیام غدیر اتکای امت اسلامی به امامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی نوروزی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری عید غدیر در اردبیل اظهار داشت: عید سعید غدیر خم به آن دلیل مهم‌ترین عید مسلمانان نامیده شده که پیام و محتوای آن تکیه بر اصالت و معنویت رهبری صالح است تا جامعه را به سر منزل مقصود و سعادت واقعی سوق دهد.
وی بیان داشت: در عید قربان انسان‌ها بندگی خود را به خداوند ثابت می‌کنند و در اوج تقرب به خداوند در عید سعید غدیر خم نیز پیروی و تبعیت از امام صالح را متبلور می‌سازند.
این مسئول با یادآوری اینکه حقیقت غدیر بیان حقانیت امام صالح در جامعه و تبعیت امت اسلامی از این اصل رکین است، ادامه داد: معنویتی که اسلام از آن سخن به میان می‌آورد تنها با تکیه بر عقلانیت و اصل امامت قابل تبیین و تشریح است چرا که باید در کنار عقل سالم و راهبر، انسانی امین و مشاوری صالح نیز وجود داشته باشد تا به انسان‌ها کمک کند که مسیر حق را درست بپیمایند و آسمانی بیندیشند.
مدیر حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی از کنگره حج نیز رساندن پیام امامت صالح و وحدت امت اسلامی است، بیان داشت: کنگره حج به عنوان بزرگ‌ترین تجمع معنوی مسلمانان بدون اختلاف نژادی، فرهنگی، زبانی و.... این حقیقت را به دنیا نشان می‌دهد که هر کس صبغه الهی پیدا کند و رهرو امامت و ولایت باشد می‌تواند وحدت پیدا کرده و به سر منزل مقصود سریع‌تر و شایسته‌تر دست یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوروزی در ادامه سخنان خود تکریم و تعظیم دهه ولایت را خواستار شد و افزود: شئون جامعه اسلامی ایجاب می‌کند تا در دهه ولایت اصل و اساس هدایت و راهبری جامعه به دست انسانی صالح تبیین و تشریح شود چرا که خداوند متعال بعد از فرمان حادثه غدیر به نبی مکرم اسلام (ص) برای انتخاب جانشینی صالح هرگز اجازه نداده است امت الهی بدون رهبر، ولی و سرپرست صالح باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول