اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد:

امضای 6 تفاهمنامه پژوهشی در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از انعقاد و امضای شش قرارداد و تفاهمنامه پژوهشی این دانشگاه با سازمان‌ها، نهادها و دیگر دانشگاه‌های کشور خبر داد.

امضای 6 تفاهمنامه پژوهشی در دانشگاه گیلان
عبدالله حاتم‌زاده امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت، رشد موقعیت پژوهشی دانشگاه گیلان را در مقایسه با سال‌های اخیر مناسب دانست و اظهار داشت: بودجه پژوهشی سال جاری دانشگاه گیلان در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به تحصیل 19 تا 20 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان افزود: این دانشگاه 450 دانشجوی مقطع دکترا و 6 هزار نفر دانشجوی مقطع کار‌شناسی ارشد دارد.
رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه با توجه به استقرار آن در جوار دریای خزر، گفت: دانشگاه گیلان دارای چهار پژوهشکده با گروه‌های پژوهشی آمایش سرزمین، گیلان‌شناسی، کرم ابریشم و دریای خزر است.
وی حمایت مالی از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در هر سه شاخه نظری، نیمه تجربی، تجربی و پرداخت 80 درصد هزینه‌های آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در کنفرانس‌های علمی داخل کشور به ارائه مقاله می‌پردازند و همچنین برنامه‌ریزی علمی برای دانشجویان را از جمله اقدام‌های پژوهشی دانشگاه گیلان عنوان کرد.
حاتم‌زاده، جذب و اجرایی کردن بودجه پژوهشی موجود دانشگاه گیلان از طرف اعضای هیئت علمی این دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر این بودجه صرف انجام کارهای پژوهشی نشود در جذب بودجه‌های دیگر با مشکل مواجه می‌شویم.
 
*توسعه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه گیلان
 
وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه گیلان اظهار داشت: امسال شش قرارداد و تفاهمنامه همکاری با دیگر مراکز علمی و پژوهشی منعقد شده است.
رئیس دانشگاه گیلان، طراحی و تولید نرم‌افزار رقومی کننده گراف‌های باران‌نگار شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، برآورد نوسانات سطح آب زیر زمینی با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای در شبکه آبیاری سفیدرود این شرکت و طراحی و اجرای همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلانشهر رشت با مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر رشت را از جمله این قراردادها عنوان کرد. 
وی، جمع‌آوری داده‌های مزرعه‌ای از مزارع انتخابی در گیلان با شرکت جغرافیایی ساج تدبیر، ساخت نانو حس‌گر هیدروژن و الکل بر پایه لایه‌های اکسید فلزی با دانشگاه صنعتی مالک اشتر و همکاری در انتشار نشریه علمی - پژوهشی دانشگاه پیام نور استان تهران را از دیگر تفاهمنامه‌های سال 90 این دانشگاه برشمرد.
حاتم‌زاده با اشاره به نقش پژوهش در مسیر توسعه یادآور شد: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در تمام حوزه‌ها مانند فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
وی گفت: همواره ارتباط مستقیمی بین حجم اطلاعات و داده­های علمی و پیشرفت فناوری­ها و ایجاد رفاه و امنیت ملی وجود دارد.
به گفته رئیس دانشگاه گیلان، تولید علم و دانش در جهان پیچیده امروز به ابزاری ماندگار و نقش­آفرین کشورها تبدیل شده و قدرت برآمده از آن تنها راه بزرگی و بازیگری یک ملت در صحنه روابط و تعاملات جهانی است.
 
*حمایت از طرح‌های پژوهشی اساتید در طرح گرنت
 
وی ایجاد طرح گرنت را یکی از دلایل افزایش مقالات تولید شده در دانشگاه گیلان دانست و ابراز داشت: در این طرح، دانشگاه اعتبارات لازم را در اختیار اساتید فعال قرار می‌دهد تا پروژه‌های مختلف را اجرا کنند.
حاتم‌زاده به افزایش تعداد نشریات تخصصی دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: 14 مجله از طرف دانشگاه منتشر می‌شود که بسیاری از آنها علمی و پژوهشی بوده و ISI شده‌اند.
وی، افزایش پهنای باند به 120MBP و تجهیز دانشکده‌ها به اینترنت وایرلس را از دیگر اقدام‌های دانشگاه در راستای سرعت دسترسی دانشجویان به مقالات و مطالب علمی روز جهان در شبکه اینترنت عنوان کرد.
به گفته رئیس دانشگاه گیلان، این دانشگاه در حال حاضر دارای 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌الملل در منطقه آزاد انزلی و یک پژوهشکده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت نشاط علمی در بین دانشجویان ممتاز علمی و حمایت از فعالیت‌های جمعی و خودجوش پژوهشی و راهنمایی و مشارکت دانشجویان مستعد و توانمند برای بالندگی علمی و فرهنگی دانشگاه، انجمن‌های علمی‌ دانشجویی رشته‌های مختلف تحصیلی نیز با حمایت دانشگاه گیلان تشکیل شده که این روند ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول