اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات به نخبگان؛

بنیاد نخبگان و فرمانداری مهریز تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند

خبرگزاری فارس: در راستای برقراری تعاملی دو جانبه و ارائه خدمات به نخبگان مهریزی، بنیاد نخبگان و فرمانداری مهریز با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند.

بنیاد نخبگان و فرمانداری مهریز تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد ظهر امروز با حضور در شورای اداری شهرستان مهریز به شرح سوابق و فعالیت‌هاى بنیاد نخبگان یزد و جایگاه ویژه آن نسبت به سایر دفاتر استانى پرداخت.
حبیب زارع بیان کرد: یکى ازمهم‌ترین دغدغه‌هاى نخبگان استان یزد، ایجاد کانال‌هاى مشارکت نخبگان در حوزه‌هاى تصمیم‌سازى و تصمیم‌گیرى است که در این راستا، کارگروه‌هاى نخبگان تشکیل شده است. اما متأسفانه در حوزه اعمال تصمیم‌گیرى هنوز جایگاهى براى نخبگان تعریف نشده است.
زارع در ادامه خواستار حضور نمایندگان بنیاد نخبگان استان در شوراى ادارى شهرستان مهریز شد و اظهار داشت: در این مسیر مى‌توان چالش‌هاى شهرستان را در اختیار بنیاد قرار داد و بنیاد نخبگان با تولى بخشی از اتاق فکر شهرستان از توانمندى‌هاى نخبگان استفاده کند و راه حل مناسب را ازسوى آنان ارائه دهد.
وى در مورد ساختار بنیاد نخبگان در قالب جدید عنوان کرد: در این راستا سند راهبردى نخبگى کشور در دست تدوین قرار دارد کما اینکه نخبه باید فردى داراى هوش برتر باشد که خلاقیت خود را به مرحله عمل و کارآفرینی برساند.
زارع از برگزارى همایش تجارى‌سازى ایده‌هاى برتر در اواخر سال جارى توسط بنیاد نخبگان استان یزد خبر داد و افزود: تعامل با مراکز آرندى از قبیل دانشگاه‌ها، اتاق فکر سرمایه‌گذارى استان براى جهت‌دهى به تحقیقات استان و تولى‌گری حوزه پژوهش استان و جذب سرمایه‌گذار در استان از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان است که در این زمینه اتاق فکر سرمایه‌گذارى استان براى جهت‌دهى به تحقیقات در بنیاد نخبگان یزد تأسیس شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از آنجا که هنوز در بسیاری از استان‌های کشور دفتر بنیاد نخبگان راه‌اندازی نشده و تنها 21 استان دارای بنیاد نخبگان هستند، افزود: ایجاد دفاتر شهرستانی هنوز در دستور کار قرار نگرفته اما به دنبال ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی با فرمانداران در شهرستان‌ها هستیم.
زارع یادآور شد: در سطح شهرستان‌ها و روستاها نخبگانی داریم که از خدمات این بنیاد بی‌خبر هستند و قرار است فرمانداران در این راستا اطلاع رسانی کنند که نخستین اقدام آن در اردکان صورت گرفته و بعد از اردکان نیز امروز در شهرستان مهریز به عقد تفاهم‌نامه با فرماندار این شهرستان خواهیم پرداخت.
فرماندار مهریز نیز در این نشست از اختصاص فضا و امکانات لازم در فرماندارى این شهرستان برای شناسایی و ارائه خدمات بنیاد نخبگان استان به جامعه نخبگان شهرستان مهریز خبر داد و افزود: از سایت فرمانداری مهریز نیز برای شناسایی نخبگان این شهرستان استفاده شود.
مهدی کیانی مقدم یکى از اقدامات این شهرستان در راستاى شناسایی و نخبه‌پرورى را تعامل با آموزش عالى و جذب اساتید بومى در شهرستان عنوان کرد.
همچنین در این نشست مقرر شد؛ نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مهریز از طریق کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در اختیار بنیاد نخبگان استان قرار گیرد و تبادل الکترونیکی و اطلاعاتی بین فرمانداری و بنیاد نخبگان به شیوه‌های مختلف از جمله سایت‌های اطلاع‌رسانی این دو نهاد صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول