اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای شکل‌گیری صندوق بیمه اجتماعی روستایی عشایری؛

7 هزار کهگیلویه و بویراحمدی عضو بیمه روستایی عشایری شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از عضویت نزدیک به 7 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در این صندوق از ابتدای شکل‌گیری در این استان خبر داد.

7 هزار کهگیلویه و بویراحمدی عضو بیمه روستایی عشایری شدند
 عیسی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تاکنون 6هزار و 955 خانوار روستایی و عشایری این استان بیمه اجتماعی شدند.
سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 34 هزار و 333خانوار روستای و عشایری این استان، 6 هزار و 955 خانوار بیمه اجتماعی شدند.
کریمی بیان کرد: از 24 هزار و 840 خانوار روستایی و عشایری شهرستان بویراحمد 2 هزار و 242 خانوار آنها تاکنون بیمه اجتماعی شده‌اند.
به گفته وی، از 14هزار و 16 خانوار شهرستان کهگیلویه هزار و 629 خانوار بیمه شده و از 5 هزار و 978 خانوار روستایی و عشایری شهرستان گچساران 982 خانوار بیمه شده‌اند.
سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع 19هزار و 241خانوار روستایی و عشایری شهرستان‌های دنا، بهمئی، باشت و چرام  تاکنون 2 هزار 102 خانوار بیمه اجتماعی شده‌اند.
کریمی ابراز داشت: به‌منظور ثبت‌نام و عضویت متقاضیان در این صندوق، تعداد 400 دفتر کارگزاری یا نمایندگی با 64 کارگزار در دهستان‌ها و بخش‌های این استان تاسیس شده است.
وی ادامه داد: این کارگزاران شامل شرکت‌های تعاونی روستایی و عشایری و دهیاران بوده که روستاییان و عشایر می‌توانند با مراجعه به آنها در حداقل زمان ممکن به عضویت این صندوق در آیند و نیازی به مراجعه به مراکز شهرستان و یا مرکز استان ندارند.
کریمی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد که در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند بر اساس ضوابط نهادهای حمایتی تنها با پرداخت یک سوم حق بیمه تعیین شده به عضویت این صندوق در خواهند آمد.
وی تاکید کرد: بنا به اهمیت تبیین آثار مثبت زیر پوشش قرار گرفتن جامعه روستایی و عشایری این استان به‌ خصوص آن دسته که در مناطق صعب‌العبور و دور افتاده هستند، نیاز به همکاری مسئولان اجرایی به ویژه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول