اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی خبر داد:

35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با بیان اینکه 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود، گفت: اکو موزه عشایر در فاز دوم پارک ائل‌گلی در تبریز سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، محمد حسین آل‌هاشم  ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه عشایر کم توقع‌ترین و اثر گذارترین قشر کشور هستند، اظهار داشت: این قشر نقش محوری را در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.
وی افزود: اقدامات دولت برای رفع مشکلات این قشر بسیار چشمگیر بوده و با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از مشکلات مالی این قشر رفع شده است.
آل‌هاشم ادامه داد: در حال حاضر 1.5 میلیون عشایر در کشور وجود دارد که اقدام به تولید 35 درصد صنایع دستی، 20 درصد پروتئین و 500 هزار تن شیر خام  می‌کنند.
  
6 درصد جمعیت عشایر کشور در آذربایجان‌شرقی مستقر هستند
مدیرکل امور عشایر استان در ادامه گفت: در حال حاضر شش درصد جمعیت عشایر کشور در آذربایجان‌شرقی مستقر هستند که تعداد آنها در فصل ییلاق 70 هزار نفر و در قشلاق به 43 هزار نفر می‌رسد و هر سال شاهد حضور عشایری از استان‌های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی در یک میلیون هکتار مرتع این استان هستیم.
آل‌هاشم گفت: هم اکنون 9 تعاونی عشایری به ساماندهی تولیدات آنها در زمینه شیر، گوشت، صنایع دستی، نهاده‌های دامی، ورنی و فرش و سایر موارد می‌پردازد و اداره کل امور عشایر استان هم کوشیده تا زیر ساخت‌های لازم برای زندگی عشایری را فراهم سازد.
وی همچنین به استفاده از انرژی‌های نو در تامین روشنایی و گرمایش عشایر همچنین استفاده از فناوری نان در نگهداری راه‌های عشایری اشاره کرد.
 
راه‌اندازی اکو موزه عشایر در تبریز
آل‌هاشم همچنین از بهره‌برداری اکو موزه عشایر در فاز دوم پارک ائل گلی در تبریز خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این موزه در سال آینده مردم می‌توانند از نزدیک با زندگی و تولیدات عشایر استان آشنا شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول