اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سیستان‌وبلوچستان؛

88 درصد خانوارهای روستایی و عشایری کارت عضویت بیمه دریافت کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر سیستان و بلوچستان گفت: 88 درصد خانوارهای روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان، کارت عضویت صندوق بیمه اجتماعی دریافت کردند.

88 درصد خانوارهای روستایی و عشایری کارت عضویت بیمه دریافت کردند
تیمور خداپرست امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تاکنون 19 هزار و 379 خانوار زیر پوشش صندوق بیمه هستند که از این تعداد افزون بر 88 درصد بیمه شدگان، کارت عضویت دریافت کرده‌اند.
وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نقش مهم و اساسی در زندگی قشر محروم روستائیان و عشایر استان دارد.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی، بسترسازی برای توسعه ملی، ایجاد امنیت و ثبات اقتصادی، پیشگیری از فقر و حفظ ارزش‌های انسانی از جمله اهداف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
خداپرست بر صدور کارت عضوت برای تمامی خانوار صندوق تأکید کرد و گفت: اگر بیمه شده‌ای تاکنون کارت عضویت خود را دریافت نکرده است با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و درج کد ملی در قسمت مربوطه در صورت مشاهده اشکال، به کارگزاری محل ثبت‌نام مراجعه و رفع کسری مدارک کند تا نسبت به صدور کارت اقدام شود.
 وی به مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: میزان حق عضویت در صندوق بیمه اجتماعی 15درصد است که پنچ درصد آن را بیمه گذار و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دهیاران و شوراها چشم و چراغ و راهنمای مردم روستایی و عشایر هستند به همین منظور مزایای صندوق را برای روستاییان و عشایر تشریح کنند تا آنان بتوانند از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.
خداپرست خاطرنشان کرد: دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 55 سال سن برای مردان و 50 سال برای زنان از جمله شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان است.
وی گفت: چنانچه بیمه شده بر اثر تصادف فوت کند، صندوق دو سوم از مبلغ سطح درآمدی انتخابی بیمه شده فوتی را به بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی، مستمری می‌دهد و نیز اگر بیمه شده بر اثر بیماری فوت کند از حق پرداخت بیمه یک سال و سه ماه باید گذشته باشد تا بازماندگان مشمول دریافت مستمری شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول