اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان خبر داد:

اسکان 700 خانوار عشایری در سایت اسکان شهسوار سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان اصفهان خبر داد: 700 خانوار عشایری در سایت اسکان شهسوار در شهرستان سمیرم ساماندهی می‌شوند.

اسکان 700 خانوار عشایری در سایت اسکان شهسوار سمیرم
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی اصغر مرادی صبح امروز در جمع نمایندگان و مسئولان ادارات کل استان در بازدید از سایت اسکان شهسوار بیان داشت: به منظور ساماندهی عشایر سمیرم، کانون توسعه شهسوار به عنوان بزرگ‌ترین کانون توسعه کشور در سمیرم در حال اجرا است.
وی سال آغاز عملیات عمرانی این کانون را 84 اعلام کرد و گفت: کانون توسعه شهسوار با مساحت 100 هکتار دارای ظرفیت اسکان 700 خانوار عشایر ایل قشقایی است و اداره امور عشایر شهرستان سمیرم با آماده سازی زیرساخت‌ها به تعداد 200 خانوار زمین تحویل داده که از این تعداد 130 خانوار آغاز به ساخت خانه مسکونی کرده‌اند.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان قرار گرفتن این سایت کنار جاده اصلی سمیرم به شهرضا، اختصاص 400 هکتار زمین کشاورزی با 300 متر مکعب آب از سد قره قاچ به این منطقه را از امتیازات این سایت عنوان کرد.
وی همچنین در زمینه‌ی اشتغال عشایر این کانون گفت: ساخت کارگاه‌های صنایع دستی، مجتمع‌های پرواربندی و پرورش قارچ، منبع ذخیره آب از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده به منظور اشتغال‌زایی و تأمین معیشت خانوار عشایری این منطقه است.
به گزارش فارس، در ادامه نیز رئیس اداره امور عشایر سمیرم در این کارگروه گفت: طبق نقشه سایت زمین‌ها برای همه دستگاها و ادارات مشخص شده باید هر چه زودتر زمین‌های خود را تحویل بگیرند و اقدام به ساخت ساختمان کنند.
ابوالقاسم هاشمی از مسئولان اداره آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، ورزش و جوانان درخواست کرد برای ساخت مدرسه خانه بهداشت و مکان ورزشی در این مکان اقدام کنند.
به گزارش فارس، کانون توسعه شهسوار در فاصله 20 کیلومتری شمال سمیرم است که به منظور ساماندهی 700 خانوار عشایری قشقایی پیش‌بینی شده است.
عشایر ایل قشقایی طایفه دره شوری شامل تیره‌های علیمردانی، قرخلو، عاشوری، نره‌ای، اصلانی و کاویانی است.
استان اصفهان دارای 9هزار و 605 خانوار عشایر است که از این میزان در حدود 5هزار خانوار عشایری ییلاق خود را در سمیرم سپری می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول