اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برگی دیگر بر دفتر افتخارات فیروزکوه افزوده شد؛

ساخت خودروی برقی "سپهر" به دست دانشجویان فیروزکوهی

خبرگزاری فارس: دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه موفق به ساخت خودروی برقی با عنوان "سپهر" شدند.

ساخت خودروی برقی "سپهر" به دست دانشجویان فیروزکوهی
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق تهران، حمیدرضا پایداری‏کندری و مرتضی گودرزی با بهره‏گیری از توانمندی‏های خود و هدایت محمد نظامی، استاد راهنمایشان خودروی برقی سپهر را طراحی کردند.
یکی از این دانشجویان در خصوص خودروی سپهر گفت: باطری 12 ولتی و یک دینام 600 واتی در این خودرو استفاده کردیم و انتظار بر این است که در حدود هفت تا هشت ساعت شارژ شود.
پایداری‏کندری اضافه کرد: امیدواریم این خودرو با فرض سرعت 30 کیلومتر بر ساعت بتواند به مدت نیم ساعت طی مسیر کند و به بیان دیگر در حدود هفت درصد از زمان شارژ را قابلیت به کارگیری دارد.
وی افزود: ظرفیت این خودرو یک نفره بوده و بدنه آن از جنس آهن به ضخامت ورق هفت دهم میلی‏متر و بسیار ساده طراحی شده است.
این دانشجوی فیروزکوهی افزود: نام ماشین برقی را «سپهر» گذاشتیم که بتوانیم در آینده به آسمان پرواز کنیم! خودم و گودرزی با هدایت استاد نظامی آن را ساختیم و تأمین قطعات و اتصال آنها و طراحی بدنه و تمام جزئیات، همه و همه با خودمان بوده است.
این مخترع جوان تصریح کرد: کاستن هزینه تولید عموما در تولید انبوه اتفاق می‏افتد ولی افزایش توان ماشین، کاستن زمان شارژ و افزایش سرعت حرکت از جمله مواردی است که برای تکامل آن در نظر گرفته‏ایم.
پایداری‏کندری یادآور شد: به هر حال راه بسیار طولانی است و امیدواریم که همکاری‏های لازم با دانشجویان انجام شود تا انگیزه‏ای برای سایر دانشجویان فنی مهندسی باشد تا همگی دست به دست هم ایرانی سرافراز را بسازیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول