اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های گلستان:

کتابخانه‌های روستایی گلستان گسترش می‌یابند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های گلستان گفت: طی مذاکراتی با مسئولان نهاد کتابخانه‌های کشور و مسئولان استان، تصمیمی مبنی بر گسترش کتابخانه‌های روستایی در استان اتخاذ شد.

کتابخانه‌های روستایی گلستان گسترش می‌یابند
سیدحسین علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به تعداد بسیار کم کتابخانه‌های روستایی پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی تاکنون در استان، توسعه این مهم را در دستور کار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه برای تسریع در انجام این عمل سه راه اتخاذ شده است، تصریح کرد: به عنوان راه اول با اخذ زمین‌هایی، بحث ساخت را در دستور کار داریم که طی آن توانسته‌ایم مجوز ساخت 26 کتابخانه در سطح استان به ویژه روستاها و مراکز دهستان‌ها را بگیریم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان گفت: علاوه بر این، آماده حمایت از خیرینی که علاقه‌مند به ورود در حوزه ساخت کتابخانه‌ها در روستاها هستند و یا قصد کمک در ساخت 50 درصد آن را دارند، هستیم.
علوی افزود: استفاده از مکان‌های بلااستفاده در روستاها مانند مدارس، ساختمان‌های اداری و نهادهای مختلف، با حداقل متراژ 80 متر با همکاری دهیاری و شورای روستایی، مسیر دوم ما برای راه‌اندازی کتابخانه‌ها می‌باشد که تاکنون در 20 روستا از این طرح استفاده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان ادامه داد: سومین راه مدنظر، تجهیز کتابخانه‌های روستایی است که در صورت همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌ها، می‌توانیم کمک سرشاری در تجهیز کتابخانه‌های موجود در روستاها داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برای تامین نیروی انسانی کتابخانه‌های روستایی در نظر داریم از بازنشستگان آموزش و پرورش استفاده کنیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول