اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

صادرات ابزار قدرت اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توسعه و رونق دادن به بخش صادرات ابزار اصلی قدرت اقتصادی کشورمان است.

صادرات ابزار قدرت اقتصادی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در نشست تخصصی کارگروه‌های توسعه صادرات در اردبیل اظهار داشت: بیشترین تاکید وزارت تازه تشکیل یافته صنعت، تجارت و معدن توجه جدی به صادرات غیرنفتی است چرا که به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی تنها ابزار برون‌رفت کشورمان از چالش‌ها و معضلات اقتصادی روی آوردن به تولید صادرات‌‌محور است.
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان با تکیه بر ذخایر نفتی به توسعه اقتصادی این مملکت خوش‌بین بوده و امیدوار بود، تصریح کرد: ما امروز با استفاده از ابزارهای کارآمد نظام اقتصادی می‌توانیم تولیدی با تکیه بر صادرات داشته باشیم تا اتکای کشور به صادرات نفت به حداقل رسیده و درآمدهای متنوعی را متوجه کشورمان کنیم.
عظمایی با یادآوری این‌که ابزار اصلی رونق صادرات تولید کیفی داخلی است، خاطرنشان کرد: هر چه قدر از تولید کیفی دور شویم امر صادرات از رونق افتاده و به عوض آن واردات سبقت و برتری می‌جوید.
این مسئول از صادرکنندگان و تجار خواست راهکارهای عملی خود را برای توسعه فضای پر رونق صادرات و تجارت با کشورهای خارجی در قالب پیشنهادات و اظهار نظرهای کارشناسی اعلام کنند تا ما نیز بتوانیم با استفاده از این پیشنهادات ابزارهای درست توسعه صادرات را ترسیم کنیم.
وی اضافه کرد: تجارت پررونق، فضای کسب و کار و اشتغال مناسب، سرمایه‌گذاری کلان داخلی و خارجی و سرازیر شدن ثروت انباشت شده بانک‌ها را به سوی تولید و کارآفرینی سوق می‌دهد که در این زمینه وزارت صنعت و تجارت تلاش می‌کند خلأهای موجود در این جریان را شناسایی، برطرف و آنها را بهبود ببخشد.
عظمایی هدف از ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی را برجسته شدن سهم صنعت در تجارت و رونق تجارت در سایه صنایع متنوع اعلام کرد و ادامه داد: با ادغام انجام شده بزرگ‌ترین گلوگاه که بازار مشتری است، پر رونق شده و از مشکلات آن نیز کاسته می‌شود.
به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت و تجارت اردبیل تکیه بر بازار صادرات‌محور و نظام اقتصادی پویا را گلوگاهی مطمئن و ابزاری برنده و قوی در ایجاد تحولات اقتصادی کارآمد توصیف کرد و گفت:‌ ما به یک محرک قوی نیاز داریم تا تولید داخلی را به بازارهای هدف سوق داده و این اندیشه که تولید ایرانی باید تولید برتر جهانی باشد، تجسمی عینی ببخشد.
عظمایی در بخش دیگری از سخنان خود توانمندسازی بخش خصوصی را برای انجام رسالت عظیم در تحول اقتصادی استان اردبیل یادآور شد و افزود: در برنامه پنجم توسعه جهت‌گیری‌های اقتصادی و تولیدی به سمتی است که بخش خصوصی باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کرده و همسو با دستگاه‌های دولتی و حتی جلوتر از آن بتواند به رونق گرفتن اقتصاد کشور کمک کند.
وی در ادامه سخنان خود به برخی از نگرانی‌های حوزه تجارت و بازرگانی به ویژه ضرورت اختصاص جوایز صادراتی به صادرکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: ما همچنان پیگیر پرداخت جوایز صادراتی صادرکنندگان هستیم که در این زمینه با پذیرش درخواست تجار و بازرگانان امیدواریم جوایز صادراتی سال 89 تا پایان این ماه شکل عملیاتی به خود بگیرد.
عظمایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام صادرکنندگان با ثبت‌نام اینترنتی از طریق سیستم یارانش به منظور بهره‌مندی از جوایز و مشوق‌های صادراتی می‌توانند از تسهیلاتی که دولت در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده کرده و بهره ببرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول