اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی خبرداد:

برتری خراسان شمالی در اولویت طریقه امانت کتاب در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: براساس جدیدترین ارزیابی‌های انجام شده از سوی نهاد کتابخانه‌ها، اولویت امانت گیری کتاب در کتابخانه‌های خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری بیشتر است.

برتری خراسان شمالی در اولویت طریقه امانت کتاب در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: رغبت امانت گیری کتاب از سوی افراد باسواد در خراسان شمالی با 12 درصد به عنوان بیشترین میزان در کشور مربوط به این استان است.
وی همچنین اولویت بعدی طریقه امانت کتاب افراد باسواد در خراسان شمالی را مربوط به دوستان و آشنایان و همچنین کتابخانه محل تحصیل عنوان کرد.
رحیمی با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم صرفا 12 کتابخانه با 5 هزار و 599 متر زیربنا وجود داشت، گفت: اکنون این تعداد کتابخانه به 26 فضای کتابخانه‌ای با 8 هزار و 446 متر افزایش یافته است.
وی همچنین شمار کتاب‌های کتابخانه‌های خراسان شمالی را قبل از دولت نهم 108 هزار جلد عنوان کرد و افزود: این تعداد اکنون به 440 هزار جلد افزایش یافته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 26 هزار نفر در کتابخانه‌های خراسان شمالی عضویت دارند، اظهار داشت: این تعداد در گذشته صرفا 8 هزار و 31 نفر عضو ثابت بوده است.
وی تصریح کرد: البته با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در خراسان شمالی باید تعداد اعضای کتابخانه‌های استان افزایش یافته و تمام استان را شامل شود.
رحیمی همچنین از جذب 14 نفر نیرو به صورت پیمانی در کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خبرداد و گفت: آزمون مربوط به جذب این نیروها برگزار شده و پس از انجام گزینش و مصاحبه این افراد در کتابخانه‌های استان به کار گیری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به لحاظ تعداد نیرو کمترین پرسنل و کتابدار را داشته، یادآور شد: با این وجود میزان سطح تحصیلات کتابداران استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در ادامه برنامه‌های هفته کتاب در این استان را تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها از 22 آبان جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در این راستا برنامه‌های متعددی برای اجرا به همین مناسبت پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد هفته کتاب در خراسان شمالی براساس آیین نامه هفته کتاب اظهار داشت: همزمان با این هفته از فعالان عرصه‌های تولید، توزیع و مصرف کتاب اعم از؛ نویسندگان، محققان، مترجمان، ویراستاران، خبرنگار برتر حوزه کتاب، کتابدار نمونه، خیر کتابخانه ساز و ... تجلیل به عمل خواهد آمد.  
رحیمی برگزاری مسابقات فرهنگی، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، برگزاری گردهمایی‌ها، میزگرد، جلسات نقد و بررسی با حضور اندیشمندان، اصحاب قلم، محققان و عوامل فنی نشر را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در خراسان شمالی عنوان کرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول