اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مردم حافظان اصلی غدیر هستند؛

دولت‌ها در حفظ و انتقال غدیر نقشی نداشتند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بین‌المللی غدیر خوزستان با بیان اینکه تشیع را مردم حفظ کردند، گفت: دولت‌ها و سرمایه‌داران در حفظ و انتقال غدیر نقشی ایفا نکرده‌اند.

دولت‌ها در حفظ و انتقال غدیر نقشی نداشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید موسی بلادیان ظهر امروز در مراسم جشن حمایت از جشن‌های دهه غدیر اظهار داشت: تشیع را مردم و اغلب مستضعفان حفظ کردند تا به دست نسل ما رسید وگرنه دولت‌ها و سرمایه‌داران در حفظ و انتقال فرهنگ غدیر نقشی نداشتند.
وی با اشاره به تعهد مردم در حفاظت از این فرهنگ‌غنی گفت: مردم در حفاظت از این فرهنگ غنی و بی‌بدیل از جان خود نیز مایه گذاشته‌اند.
وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی مراسم جشن‌های غدیر که معروف به عید سیدها بود همیشه توسط مردم برگزار می‌شد و حتی افراد کم درآمد هم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعه کمک مالی می‌کردند زیرا فرهنگ غدیر جنبه مردمی محض داشت.
بلادیان با اشاره به اینکه همیشه مردم در این باره همکاری کرده‌اند، افزود: صبغه مردمی در تشیع بسیار زیاد است و به این دلیل چنین ادعایی می‌شود.
بلادیان خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ماموران ساواک در برگزاری مراسم جشن غدیر برای مردم بسیار مشکل ایجاد می‌کردند در حالی که الان وضع بسیار فرق کرده است و باید شکرگذار وضعیت موجود باشیم.
وی افزود: کسی در برگزاری مراسم جشن و سرور غدیر مشکل ایجاد نمی‌کند و برخی سازمان‌ها و ادارات هم با برگزاری جشن‌ها همکاری می‌کنند.
دبیر ستاد بین‌المللی غدیر خوزستان گفت: باید از نیرو و مساعدت مردمی در برگزاری مراسم‌های جشن غدیر کمک گرفت؛ جنبه مردمی غدیر نباید فراموش شود زیرا مردم به نظام جمهوری اسلامی ارزش داده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول