اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان به صورت بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان که در محرم سال جاری به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان به صورت بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد محرم با اشاره به اینکه برگزاری ستاد محرم از مصوبات ستاد راهبردی فرهنگی استان زنجان است، اظهار داشت: برگزاری این ستاد زمینه استفاده از ظرفیت‌های شهر شور و شعور حسینی را فراهم می‌کند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های محرم برای گسترش فرهنگ شهادت در جامعه از ضروریات است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان هدف از برگزاری ستاد محرم را برنامه‌ریزی برای محرم و صفر به ویژه دهه نخست محرم اعلام و تصریح کرد: این ستاد قصد دارد برنامه‌های روزهای هشتم و یازدهم محرم را به خوبی برنامه‌ریزی کند.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای نمایشگاه عاشورایی خبر داد و گفت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی سال جاری در زنجان به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به حضور میهمانانی از استان‌های دیگر در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان تاکید کرد: در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از ظرفیت‌های خاص استان‌هایی مانند خراسان رضوی و قم به ویژه آستان حضرت معصومه و جامعة‌المصطفی استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان در سال جاری در 10 هزار متر مربع برگزار می‌شود، تصریح کرد: 20 درصد از ظرفیت نمایشگاه در اختیار اقلام مربوط به کودکان، 40 درصد در اختیار عموم مردم، 20 درصد اختصاص به اقلام متفرقه و باقی ظرفیت نیز در بین سایر موضوعات تقسیم شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: قبل از آغاز محرم برنامه‌‌هایی برای یک هزار 300 هیئت و تشکل‌های مذهبی در یک هزار 200 مسجد زنجان در نظر گرفته شده است، که بر اساس برنامه عملیاتی می‌شود.
وی همچنین از برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مبلغان و مسئولان هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای نماز ظهر عاشورا نیز با ارگان‌ها و هیئت‌ها انجام شده است.
در ادامه جلسه جانشین دبیر نمایشگاه فرهنگ عاشورا گفت: در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی محافل انس با قرآن، عزاداری و تئاتر آئینی نیز برگزار می‌شود.
خسروی از بهره‌گیری از حضور افراد زبده در دین در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و افزود: نمایشگاه محرم سال جاری در ابعاد گسترده‌تری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مهمانان برنامه‌های عزاداری محرم سال جاری در حدود پنج روز زودتر وارد زنجان می‌شوند، تصریح کرد: انتظار می‌رود محرم سال جاری در حدود 200 مهمان داشته باشد که 35 نفر از آنها از کشورهای خارجی می‌آیند.
جانشین دبیر نمایشگاه فرهنگ عاشورا بر لزوم هماهنگی برای اسکان مهمانان به ویژه مهمانان خارجی نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان تاکید کرد و انتظارات خود را از ارگان‌های دولتی اعلام کرد تا این ارگان‌‌ها امکانات خود را برای پذیرایی از مهامان در اختیار دست‌اندرکاران نمایشگاه قرار دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول