اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

حیات و بیداری مسلمانان برگرفته از ولایت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حیات و بیداری ملت‌های مسلمان بر گرفته شده از ولایت است و باید به این مقوله مهم توجه زیادی داشت.

حیات و بیداری مسلمانان برگرفته از ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله دکتر محسن حیدری ظهر امروز در مراسم حمایت از جشن‌های دهه ولایت اظهار داشت: ولایت اصلی‌ترین رکن اسلام است و باید به این مقوله توجه ویژه کرد.
وی افزود: اسلام بدون ولایت ارزشی ندارد، حیات اسلام و مسلمین جهان و بیداری آن‌ها برگرفته از ولایت است؛ اگر امروز در کشورهای غیر اسلامی اروپایی اعتراضی به دولت‌ها صورت می‌گیرد همه نشأت‌ گرفته از انقلاب مصر بوده و انقلاب جوانان مصری هم متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: غرب بسیار در اشتباه است که می‌خواهد اسلام را از طریق اسامه بن‌لادن و طالبان بشناسد اسلام را باید از طریق امام علی(ع) شناخت.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت غدیر با احکام و ایام دیگر اسلام در ویژگی‌های متمایزکننده غدیر از آن‌ها است؛ غدیر ویژگی‌هایی دارد که هیچ کدام از آموزه‌های دیگر دینیمان ندارند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید کوشید تا فرهنگ غدیر در جامعه زنده شود، افزود: باید پیرو ولایت باشیم و همیشه در خط ولایت گام برداریم.
وی تصریح کرد: در قرآن خداوند، پیامبر و مردم را به پا داشتن نماز و روزه گرفتن فراخواند و تنها بر برپایی و اجرای آن تاکید کرده است ولی قرآن در مورد غدیر تنها بر توصیه و اجرای آن تاکید نمی‌کند بلکه اسلام را بدون غدیر و موضوع ولایت تمام شده می‌داند.
امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: ولایت‌مداری و ولایتی بودن باید در فرهنگ غدیر شناخت و به این دلیل باید تاریخ این روز بزرگ را همیشه در ذهن داشت.
حیدری خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به پیامبر می‌فرماید اگر به موضوع ولایت و غدیر بی‌توجهی کند تمام 23 سال تلاش او برای زنده نگه‌داشتن اسلام از بین می‌رود و گویی هیچ کاری انجام نداده است.
وی یادآور شد: اجرای فرمان پیامبر و بیداری اسلامی تنها در پیروی از ولایت تحقق می‌یابد؛ نه تنها در ایام عید غدیر بلکه در تمام ایام سال باید در زمینه غدیر و ولایت و امامت تبلیغات صورت گیرد. هر راهی غیر از پیروی از ولایت خطاست. مردم با رهبری غدیر و ولایت متحد می‌شوند.
 آیت‌الله‌ حیدری تاکید کرد: هر انسان مسلمان یا غیر مسلمانی اگر با امیرالمومنین آشنا شود عاشق او خواهد شد؛ امام علی(ع) متعلق به شیعه و مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشریت است. وی افزوذ: جامعه بشریت یک پدر معنوی دارد و این پدر معنوی امیرالمومنین است همه انسان باید خود را متعلق به امام (ع) بدانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول