اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از ماه‌ها انتظار؛

زاینده‌رود تشنه جان می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: 15 آبان ماه جاری پس از ده‌ها روز خشکسالی آب در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود.

زاینده‌رود تشنه جان می‌گیرد
محمد علی طرفه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برنامه توزیع آب تصویب شده است، بیان داشت: این برنامه با حضور مسئولان در اردیبهشت سال جاری در ستاد مدیریت خشکسالی مطرح شد.
وی با بیان اینکه بر اساس این برنامه قرار بر این شد که از آغاز سال جاری آب مورد نیاز شرب و همچنین برخی از درختان حوزه زاینده‌رود را تحویل دهیم و مقداری از آورد آب به سد زاینده‌رود را در سد ذخیره کنیم، افزود: تاکنون طبق برنامه مشخص شده ذخیره آب مورد نیاز تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: این آب ذخیره شده برای نیازهای کشاورزان شرق اصفهان به منظور آغاز کشت پاییزه را در زاینده‌رود جاری کرده تا بنا بر قول داده شده آب مورد نیاز برای این کشت به کشاورزان تحویل داده شود.
وی گفت: در آخر شهریور ماه سال جاری که سالی آبی 1389،1390 به اتمام رسید، 40 میلیون متر مکعب آب بیش از برنامه مشخص در سد زاینده‌رود ذخیره شده بود.
طرفه با بیان اینکه با ایجاد هماهنگی ستاد مدیریت خشکسالی و بر اساس برنامه مصوب 15 آبان ماه جاری آب را در زاینده‌رود جاری می‌شود، تاکید کرد: این کار به منظور کشت در منطقه آبشار و رودشت انجام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر خروجی سد زاینده‌رود با متوسط 20 متر مکعب در ثانیه انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه با جاری شدن آب این میزان خروجی از 20 متر مکعب به 70 متر مکعب افزایش می‌یابد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم آب کشت غله را که زمان محدودی دارد را به صورت اصولی تنظیم کنیم.
وی اضافه کرد: این آب به مدت 30 روز در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول