اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پس از گذشت بیش از چهار سال؛

خبری از اجرای مصوبه مجلس برای بیمه انفرادی دیابتی‌ها نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی گفت: پس از گذشت بیش از چهار سال خبری از اجرای مصوبه مجلس برای بیمه انفرادی دیابتی‌ها نیست.

خبری از اجرای مصوبه مجلس برای بیمه انفرادی دیابتی‌ها نیست
وحید آذری‌فر در حاشیه بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: در اواخر مجلس هفتم شورای اسلامی مصوبه‌ای به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که براین اساس بیمه انفرادی بیماران دیابتی پس از طرح به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی ادامه داد: براین اساس و با توجه به متن صریح مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرای بیمه انفرادی بیماران دیابتی به دولت ابلاغ شد اما از آن زمان تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

نوشابه و سیگار گران شد اما بیمه بیماران دیابتی اجرا نشد
آذری‌فر در ادامه به مفاد این مصوبه اشاره کرد و گفت: براین اساس مقررشد که نرخ نوشابه و سیگار گران شود و مابه‌التفاوت این افزایش به بیماران خاص از جمله دیابتی اختصاص یابد اما در این راستا و با وجود گران شدن سیگار و نوشابه  این مصوبه اجرایی نشد.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی با اشاره به ضرورت بیمه بیماران دیابتی باتوجه به هزینه‌های بالای درمان و کنترل این بیماری گفت: این امر باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد مورد توجه واقع شود.

80 هزار تومان هزینه‌های دارویی و درمانی ماهانه بیماران دیابتی
آذری‌فر در بخش دیگری ازصبحت‌های خودگریزی به هزینه های بالای دارو و درمان به منظور کنترل بیماری دیابت در این بیماران زد.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های داروی بیماران دیابتی دارای رقم قابل توجه است به گونه‌ای که یک بیمار دیابتی در ماه در حدود 80 هزار تومان برای درمان وکنترل بیماری خود هزینه می‌کند.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بیماران دیابتی و خانواده‌های آنان این است که در یک خانواده ممکن است دویا چند فرزند آنان به بیماری دیابت مبتلا باشند.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی اظهارداشت: بر این اساس هزینه کردن این مبلغ درماه به منظور کنترل و درمان بیماری دیابت افراد مبتلا ،مشکلاتی را برای خانواده‌های این افراد در ارتباط با تامین
هزینه‌های درمان و دارو  فراهم کرده است.

استفاده دوباره از سرنگ انسولین مصرف شده
وی بااشاره به اقداماتی که بیماران دیابتی به منظور کاهش هزینه ها خودانجام می دهند گفت:تزریق انسولین برای بیماران دیابتی امری بدیهی و ضروری است که براین اساس یک بیماری دیابتی روزانه باید انسولین تزرق کند
مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی  افزود:در این میان نیز برخی از بیماران دیابتی از یک سرنگ چندین بار استفاده می کنند.
آذری ‌فر در پاسخ به این سوال که آیا مصرف دوباره سرنگ استفاده شده برای بیماران دیابتی بستر ساز ابتلا به بیماری‌های عفونی هست ،گفت:به طور قطع  استفاده یک بار از سرنگ انسولین برای بیماران دیابتی مناسب‌تر از استفاده دوباره از سرنگ‌های مصرف شده است.
مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی ادامه داد: اما در این میان هزینه‌های خرید روزانه سرنگ برای بیماران دیابتی آنان را مجاب می‌کند که از سرنگ انسولین خود دوباره استفاده کنند.

نمونه چینی و بازار سیاه در مورد انسولین نداشته‌ایم
وی در ارتباط با خرید و فروش انسولین ومیزان دسترسی بیماران به این دارو گفت: در حال حاضر خرید انسولین به راحتی و در تمام داروخانه‌های سطح شهر امکان پذیر است و در این راستا مشکلی در ارتباط با کمبود دارو و یا بازار سیاه برای انسولین وجود ندارد.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی در ارتباط بااین که آیا بازار داروهای چینی نیز در حوزه انسولین ورود پیدا کرده است اظهار داشت: تاکنون موردی در ارتباط با خرید نمونه چینی انسولین نداشته‌ایم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول