اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر توزیع آب نور:

رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های نور 30 سال لایروبی نشده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر توزیع آب نور گفت: با سودهی بالا، برخی از رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های نور 30 سال است که لایروبی نشدند.

رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های نور 30 سال لایروبی نشده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید موسی حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: آب‌بندان‌های شهرستان نور با وجود بالاترین سوددهی و استعداد در بحث پرورش ماهی رها شده هستند.
وی افزود: جم و تراکم درخت در داخل کاسه آب‌بندان‌ها و نیز دیواره آنها موجب تخریب و سست شدن دیواره‌ها شده و همه ساله خساراتی هم به دنبال دارد.
حسینی از کمبود اعتبارات انجام لایروبی خبر داد و گفت: از آنجایی‌که لایروبی انهار به عهده توزیع آب است اما این امور از نظر امکانات در شهرستان بسیار فقیر است و اعتبارات اختصاصی بسیار ناچیز که به‌عنوان مثال در سال گذشته فقط 700 هزار تومان اعتبار داشتیم که فقط برای حمل دستگاه به شهرستان 5 میلیون تومان هزینه شد تا چند کیلومتر از انهار موجود لایروبی شود.
مدیر توزیع آب نور ابراز داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده بارندگی در پاییز، کمبود بارش در زمستان را به دنبال دارد و در نتیجه با توجه به تخریب و تخلیه آب آب‌بندان‌ها، آبگیری در آینده و برای فصل زراعی آتی سخت می‌شود.
وی تصریح کرد: رودخانه‌های شهرستان بیشتر میان حوزه‌ای هستند و تعدادی هم به علت سطح ارتفاع به هراز سرازیر می‌شوند که قابل انتقال به پایین دست نیست.
حسینی افزود: با توجه به سیل اخیر و ادامه بارش‌ها احتمال تخریب و تخلیه آب آب‌بندان‌ها وجود دارد که علاوه بر اینکه خسارات سنگینی هم دارد، در صورت تخلیه آب احتمال بحران آبی را هم پیش رو خواهیم داشت.
مدیر توزیع آب نور خواستار همکاری منابع طبیعی به ویژه در حریم قانونی وزارت نیرو به منظور تسهیل و تسریع در لایروبی و قطع درختان مزاحم شد.
کامیاب توکلی رئیس شورای اسلامی شهرستان نور نیز خواستار تعیین دقیق و ابلاغ بستر و حریم رودخانه توسط امور آب و اطلاع‌رسانی به مردم به ویژه حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها شد.
انتهای پیام/ح20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول