اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

مساعدت 10 میلیارد ریالی استاندار برای ساماندهی رودخانه باشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از مساعدت 10 میلیارد ریالی استاندار این استان برای ساماندهی حاشیه رودخانه باشت خبر داد.

مساعدت 10 میلیارد ریالی استاندار برای ساماندهی رودخانه باشت
آرش مصلح امروز در حاشیه بازدید از حاشیه رودخانه باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: باشت به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه‌های زاگرس از تنوع آب و هوایی ویژه‌ای برخوردار است.
وی به قرار گرفتن باشت در دامنه کوه خامی اشاره کرد و افزود: همه ساله به‌ویژه در فصل زمستان بر اثر بارش نزولات آسمانی روان آب‌هایی که از دامنه این کوه سرازیر می‌شوند باعث تشکیل چندین رودخانه در باشت شده است.
این مقام مسئول استانی در امور آب با بیان اینکه سیلاب‌ها و روان آب‌ها در فصل زمستان باعث تخریب اراضی کشاورزی و پل‌ها و تاسیسات می‌شود، ابراز داشت: برای جلوگیری از تخریب زمین‌ها و تاسیسات ساماندهی رودخانه‌ها در دستور کار آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

*پایان مطالعه 10 کیلومتر از نقاط بحرانی رودخانه باشت
مصلح به ساماندهی رودخانه باشت که در مجاورت این شهر عبور می‌کند اشاره کرد و افزود: عملیات مطالعه 10 کیلومتر از نقاط بحرانی رودخانه باشت برای ساماندهی به پایان رسیده است.
مدیر آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون شش کیلومتر از رودخانه باشت ساماندهی شده است.
وی اعتبار اختصاص یافته برای ادامه ساماندهی رودخانه شهر باشت در سال جاری را 2 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد ریال نیز توسط استاندار به‌صورت ویژه برای ساماندهی رودخانه باشت اختصاص یافت.
این مسئول بیان کرد: کار مناقصه ادامه ساماندهی رودخانه باشت در آبان امسال برگزار می‌شود.

*اعتبارات استانی جوابگوی ساماندهی رودخانه‌ها نیست
مصلح با بیان اینکه اعتبارات استانی جوابگوی ساماندهی رودخانه باشت نیست و باعث طولانی شدن زمان اجرای آن می‌شود تصریح کرد: به دنبال اخذ ردیف اعتبارات ملی برای ساماندهی رودخانه‌های این استان هستیم.
مدیر آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بخشی از رودخانه‌های این استان در حال اخذ کد اجرایی ملی هستیم که شهرستان باشت با توجه به شاخص‌هایی که در حوزه آب و رودخانه‌ها دارد در اولویت قرار خواهد گرفت.

*ساماندهی رودخانه باشت 180 هکتار زمین را احیا می‌کند
وی با بیان اینکه با ساماندهی رودخانه‌ها مقدار زیادی زمین احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: با ساماندهی رودخانه باشت بیش از 180 هکتار زمین احیا می‌شود.
مصلح افزود: زمین‌هایی که با ساماندهی رودخانه‌ها احیا می‌شوند برای احداث پارک‌ها و اماکن تفریحی روباز در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول