اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

رهاسازی 700 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: اداره کل شیلات مازندران در سال جاری 700 هزار قطعه بچه ماهی را برای تکثیر در رودخانه‌های مازندران رهاسازی می‌کند.

رهاسازی 700 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از شیلات مازندران، حسن حبیب‌نژاد با اعلام اینکه از زمان استقرار نیروها و کارشناسان تکثیر مرکز بازسازی ذخایر شهید باهنر کلاردشت در رودخانه چشمه کیله شهرستان تنکابن 200 قطعه ماهی مولد آزاد دریایی صید شد، تصریح کرد: این ماهی‌ها برای تکثیر و طی فرآیندی منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در کل 47 قطعه ماهی از این رودخانه صید شد، ابراز داشت: نکته مهم و اساسی در فعالیت‌های بازسازی ذخایر ماهی آزاد دریا جایگاه مهم رودخانه‌های غرب استان به ویژه رودخانه منحصر به فرد چشمه کیله در صید ماهیان مولد آزاد دریا است.
حبیب‌نژاد با بیان اینکه فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب برای مهاجرت ماهیان مولد در رودخانه‌های استان همت و همکاری دستگاه‌های مختلف استان را می‌طلبد، عنوان کرد: 200 هزار قطعه ماهی آزاد دریایی مولد در رودخانه چشمه کیله شهرستان تنکابن از اول مهر تاکنون صید شد.
مدیرکل شیلات مازندران در ادامه تصریح کرد: این رودخانه به علت داشتن شیب مناسب، قلوه سنگ و دمای مطلوب بهترین زیستگاه ماهیان مولد برای تخم‌ریزی است.
حبیب‌نژاد اذعان داشت: نیروها و کارشناسان شیلات استان از مهر ماه با استقرار در رودخانه و صید ماهیان مولد تخم‌های استحصالی را پس از انتقال به مرکز بازسازی ذخایر شهید باهنر کلاردشت انتقال دادند که پس از طی دوران پرورش و رسیدن به وزن مناسب در رودخانه‌های منتهی به دریا رهاسازی می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول