اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه خوسف:

مال‌الاجاره رقبات موقوفات متناسب با مکان مورد استفاده محاسبه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوسف گفت: ‌باید مال‌الاجاره رقبات موقوفات متناسب با مکان مورد استفاده و به روز محاسبه شود.

مال‌الاجاره رقبات موقوفات متناسب با مکان مورد استفاده محاسبه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مهدی اسدی پیش از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به موقوفات شهر خوسف اظهار داشت: سنت حسنه وقف در حقیقت یک اصل اسلامی است که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به احیای موقوفات افزود: در جریان اصلاحات اراضی موقوفات به طور علنی به فروش رفت و مورد سوء استفاده قرار گرفت که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیاری از موقوفات با فرمان حضرت امام خمینی (ره) احیا شد.
امام جمعه خوسف گفت: مال‌الاجاره رقبات موقوفات باید به نرخ واقعی روز محاسبه شود تا نیت واقف به طور کامل اجرای شود.
اسدی گفت: با توجه به آمار بالای موقوفات این شهر که دارای 300 رقبه است ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را حل کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت مردم خوسف نسبت به احیا و احقاق حق موقوفات گفت: موقوفات از سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی و بازوی توانمند اقتصادی حکومت امام زمان(عج) به شمار می‌روند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی با اشاره به ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه در خوسف ادامه داد: ایجاد اداره که خواسته مردم ولایت‌مدار این شهر است نیاز به یکسری پتانسیل‌های اداری و منابع انسانی دارد که با کسب مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت توسعه راهبردی ریاست جمهوری محقق می‌شود.
وی یادآور شد: برای رسیدگی به موقوفات شهر خوسف، موقوفات به صورت هیئت‌امنایی که واجد شرایط باشند با نظارت اداره اوقاف اداره می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، افزود: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول