اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

موقوفات متناسب با نیازهای خدماتی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: موقوفات باید متناسب با نیازهای خدماتی جامعه توسعه یابد.

موقوفات متناسب با نیازهای خدماتی توسعه یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایه گذار مکتب وقف، نبی مکرم اسلام (ص) است.
وی افزود: وقف پدیده‌ای مبارک در جامعه اسلامی است و از آن  به عنوان حلقه وصل بین مسلمین یاد می‌شود.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه وقف حلقه وصل مکاتب آسمانی است، تصریح کرد: مقوله وقف در سنین بالا از سوی افراد انجام می‌شود این در حالی است که می‌توان این فرهنگ را در دوران جوانی به انسان‌ها یاد داد تا آنها بخشی از اموال خود را در اختیار دین قرار دهند و این امر نیازمند کار فراوان در مورد مقوله وقف در جامعه است.
سلیمانی با تأکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کار نظارتی بر موقوفات را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: وقف یک پدیده دولتی نیست بلکه یک کار ارزشی است و زیر نظر شخص رهبری مدیریت می‌شود.
وی اضافه کرد: وقف یک عمل صالح و مقدس است که می‌توان خدمات را در حوزه‌های مختلف در قالب وقف و موقوفات ارائه داد و این سبب می‌شود تا هیچ کس جرأت پیدا نکند به حریمش ورود پیدا کند.
مدیر کل سابق اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد موقوفات در بین چهار استان دارای کمترین موقوفات است.
حجت‌الاسلام علی روحانی‌نیا به تفسیر سوره حمد اشاره کرد و افزود: تفسیر سوره حمد در 14 جلد طراحی و برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون سه جلد چاپ شده و در اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان موجود بوده و یک جلد دیگر آن در حال چاپ است.
وی خواستار تأسیس اداره اوقاف و امور خیریه در برخی از شهرهای استان شد و گفت: ضروری است تا اداره اوقاف در شهرهای خاش و چابهار تأسیس شود.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول