اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

برای احیای موقوفات از ظرفیت‌های انتظامی استفاده شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: از ظرفیت‌های انتظامی و قضایی استان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای احیای موقوفات و عمل به نیات استفاده شود.

برای احیای موقوفات از ظرفیت‌های انتظامی استفاده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مسعود جعفری‌نسب در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: متأسفانه وقف در جامعه ما با اقبال خوبی همراه نیست و باید دلیل آن را در رفتار و کردار من و شما به عنوان واقف، متولی و حافظ موقوفات جویا شویم.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در راستای احیاء موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه در حال انجام است، سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات کشور است که در آن تمام آمار و اطلاعات موقوفات در کل کشور برای بهره‌برداری و آشنایی و نیات واقف وجود دارد و خود سبب ترغیب جامعه به ایجاد وقف با نیازهای روز می‌شود. 
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اقدام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در به‌روز رسانی اجارات افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور شاهد تفاوت چشمگیری بین اجاره یک مکان موقوفه و غیر موقوفه بودیم و شاهد اداره موقوفات به همان شکل سنتی خود بودیم که خود سبب دست‌اندازی به مال موقوفه و خدشه‌دار شدن فرهنگ وقف و موقوفات گشته بود که امیدواریم با طرح به‌روز رسانی اجارات علاوه بر رونق موقوفات شاهد برکات معنوی و مادی آن در سطح استان باشیم.
وی با تقدیر از خدمات مدیریت و کارمندان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: ما همه سرباز ولایت هستیم و در راه منویات ایشان گام بر می‌داریم و یکی از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری، احیاء موقوفات و عمل به نیات واقفین است، بنابراین تمام ظرفیت‌های انتظامی استان به منظور تحقق این امر در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.
جعفری نسب توضیح داد: همچنین به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مراجعان پیشنهاد می‌کنیم با ایجاد شعبه شورای حل اختلاف در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از ظرفیت‌های انتظامی و قضایی استان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای احیاء موقوفات و عمل به نیات استفاده شود.
در ادامه سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: ما تنها خادم امامزادگان و واقفین موقوفات استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی و احیاء موقوفات و عمل به نیات واقفین خیراندیش آن هستیم.
حجت‌الاسلام جواد مرادی افزود: در راستای تحقق این امور آماده هر گونه همکاری، مساعدت، مشارکت و تعامل با سایر سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مرتبط هستیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول