اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت برق اردبیل:

اردبیل 3 برابر مصرف خود برق تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: هم اکنون در این استان سه برابر میزان مصرف عمومی مردم برق تولید می‌شود.

اردبیل 3 برابر مصرف خود برق تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر، علیرضا علیزاده در مراسم معارفه مدیر جدید شرکت برق شهرستان خلخال اظهار داشت: تولید برق در استان اردبیل در حال حاضر به حد بالای خود رسیده و علاوه بر مصرف عادی مردم، طبق برآوردهای انجام شده سه برابر برق مصرفی، تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه در اردبیل هزار مگاوات برق تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروگاه برق اردبیل در حال حاضر توانسته نیاز واقعی مردم به برق را به طور 100 درصدی برآورده کند و علاوه بر آن با ذخیره این انرژی نسبت به صادرات آن نیز اقدام کند.
این مسئول از پوشش 100 درصدی مردم اردبیل از نعمت برق خبر داد و بیان داشت: با سرمایه‌گذاری ویژه دولت در این حوزه هم اکنون تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز برق‌دار شده‌اند.
علیزاده اضافه کرد: ماموران ما با سرکشی به روستاهای استان اردبیل نسبت به تامین برق منازل جدیدالاحداث نیز اقدام می‌کنند که در همین راستا همکاری شرکت برق با بنیاد مسکن در روستاها نمونه‌ای از این ادعاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سند توسعه صادرات برق در اردبیل تدوین می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از تولید برق به استان‌های همجوار و سایر کشورهای همسایه صادر می‌شود که این نقطه قوتی برای استان اردبیل در راستای توسعه صادرات انرژی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیشترین مصرف برق در استان را مربوط به مشترکین تجاری اعلام کرد و گفت: مراکز فرهنگی، آموزشی، مساجد، بقاع متبرکه، اماکن مقدسه و مراکز ورزشی با نرخ‌های تخفیف‌دار عمومی محاسبه می‌شوند.
علیزاده تصریح کرد: مشترکین تجاری با تعدیل بار روشنایی خود می‌توانند تا 40 درصد از مصرف برق را کاهش داده و هزینه خود را بیش از آن کاهش دهند.
وی افزود: 90 درصد مشترکین تجاری استان ماهانه کمتر از 400 کیلووات ساعت مصرف برق دارند که 45 درصد کل مصرف برق در بخش تجاری را شامل می‌شود و این در حالی است که 10 درصد مشترکین تجاری 55 درصد برق این بخش را مصرف می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: تعرفه مشترکین بخش تجاری استان با قدرت کمتر از 30 کیلووات ساعت به ترتیب از صفر تا 200 کیلووات ساعت یک هزار ریال، 200 تا 600 کیلووات یک هزار و 400 ریال و مازاد بر 600 کیلووات ساعت نیز دو هزار ریال خواهد بود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول