اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

افتتاح تعدادی پروژه برق‌رسانی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین دور سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی پروژه‌های اتوماسیون شبکه‌های توزیع، اصلاح و ساماندهی شبکه‌های فرسوده در سطح شهرستان بیرجند افتتاح شد.

افتتاح تعدادی پروژه برق‌رسانی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی صبح امروز در این آیین اظهار داشت: پروژه اتوماسیون شبکه‌های توزیع در هشت نقطه که عمومأ در نقاط حاشیه شهر و خارج شهر اجرا شده است به همراه اتاق فرمان کنترل نصب شده است.
محمدعلی ضامن گفت: برای اجرای این پروژه 110 میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی این شرکت سرمایه‌گذاری شده است.
وی کاهش انرژی‌های توزیع نشده، افزایش رضایت‌مندی مردم و افزایش بهره‌وری را از اهداف و نتایج اجرای این پروژه برشمرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کل طراحی اجرا و نظارت پروژه به صورت بومی بوده که هزینه آن نسبت به  نمونه‌های مشابه خارجی 10 درصد است.
ضامن  با بیان اینکه این پروژه اطلاعات هشت نقطه مشخص شده را مانیتورنیک کرده و اطلاعات کامل این نقاط شامل وضعیت کلیدها، جریان، ولتاژ ضریب قدرت در محل مرکز کنترل قابل رؤیت است، افزود: امکان صدور فرامین قطع و وصل و مانور شبکه از محل مرکز کنترل وجود دارد.
وی در مورد پروژه ساماندهی و کاهش تلفات بافت فرسوده بیرجند گفت: این پروژه بر اساس مطالعات مهندسی و بر مبنای طرح جامع الکتریکی شهرستان بیرجند در بافت فرسوده تهیه شده و مناطقی حد فاصل میدان امام، خیابان جمهوری، خیابان مطهری، خیابان بهشتی تا میدان تمنای باران و چهارراه سیلو، خیابان مدرس، خیابان شهدا تا میدان امام را در بر می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی کاهش تلفات منطقه از حدود 19 درصد به حدود 4 درصد، کاهش انرژی‌های توزیع نشده، افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال 4 هزار و 500 نفر روز را ازجمله اهداف و نتایج این پروژه برشمرد.
ضامن تصریح کرد: یک میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات وزارت نیرو (شرکت سابا وابسته به وزارت نیرو) برای اجرا این طرح سرمایه‌گذاری شده است.
وی یادآورشد: در این طرح 29 دستگاه پست هوایی، یک دستگاه پست زمینی جدید با هدف کاهش شعاع تغذیه پست‌ها و حذف شبکه‌های فشار ضعیف نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این پروژه یک‌هزار و 913 متر شبکه هوایی فشار متوسط، یک‌هزار و 369 متر شبکه زمینی فشار متوسط و یک‌هزار و 326 متر شبکه هوایی فشار ضعیف احداث شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول