اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای اردکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان جشن اتمام برق‌رسانی به پنج روستای بخش خرانق برگزار شد و همه روستاهای اردکان از نعمت برق برخوردار شدند.

جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای اردکان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ظهر امروز در مراسم جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای شهرستان اردکان که در روستای نفیس‌آباد برگزار شد، از انجام عملیات برق‌رسانی به روستاهای بخش خرانق اردکان خبر داد و افزود: مردم روستاهای نفیس‌آباد، اکبرآباد، مزرعه جوکار و مزرعه سرشک از امشب چراغ خانه‌هایشان را روشن می‌کنند و از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.
محمدرضا صحتی بیان کرد: در روستای نفیس‌آباد 12 خانوار، در روستای اکبرآباد پنج خانوار، در روستای مزرعه جوکار پنج خانوار و در روستای مزرعه سرشک سه خانوار سکونت دارند.
وی با بیان اینکه عملیات برق‌رسانی به این روستاها در دو فاز انجام شده است، افزود: این پروژه با احداث 10.8 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت، نصب سه دستگاه ترانسفورماتور و احداث 330 متر شبکه فشار ضعیف انجام شده است.
صحتی اعتبار این پروژه را یک میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: این اعتبار از محل اعتبارات داخلی و استانی به این پروژه تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: در مجموع 28 خانوار ساکن در پنج روستای بخش خرانق اردکان از نعمت برق برخوردار شده‌اند.
صحتی عنوان کرد: فاز اول این پروژه با احداث 6.5 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت 70 در سه آلومینیوم احداث شده است.
وی اضافه کرد: این فاز در 15 خرداد سال جاری آغاز شده و در 15 تیرماه به پایان رسیده است.
صحتی اعتبار فاز اول این پروژه را 960 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این اعتبار از محل بودجه‌های عمرانی تامین شده است.
وی با ارائه گزارشی از جزئیات اجرای این طرح بیان کرد: فاز دو این پروژه نیز از 15 شهریورماه سال جاری آغاز شده و در 15 مهرماه به اتمام رسیده است.
صحتی با بیان اینکه اعتبار فاز دوم 840میلیون ریال بوده است، افزود: این فاز با احداث 4.3 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت 70 در سه آلومینیوم همچنین 330 متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار 16+35*4 اجرا شده است.
وی ادامه داد: یک دستگاه ترانسفورماتور 50 کاوا و دو دستگاه ترانسفورماتور 25 کاوا برای ارتقای کیفیت این فاز نصب شده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم و در جمع مردم روستای نفیس‌آباد ضمن اظهار خرسندی از اجرای این پروژه بزرگ اظهار داشت: مسئولان به فرمایش حضرت امام (ره) نوکران مردم هستند و تامین نیازهای اولیه مردم به ویژه روستاییان محروم شهرستان اردکان و استان یزد از وظایف اساسی و مهم ماست.
محمدرضا تابش ضمن تشریح محاسن این پروژه اضافه کرد: اگر روستاییان در زمینه برق، گاز، آب و ارتباطات ثابت و سیار همچنین آموزش فرزندان خود کمبود و نقصانی نداشته باشند، هیچ‌گاه روستای خود را ترک نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها با مشکلات و آسیب‌های فراوانی همراه است، افزود: اگر روستاها خالی از سکنه شود، صنعت کشاورزی نابود و امنیت کشور دچار خدشه خواهد شد.
تابش با تجلیل از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه اجرای عملیات برق‌رسانی به پنج روستای بدون برق شهرستان در بخش خرانق تصریح کرد: لازم است در ایجاد نیروگاه‌های جدید و پست‌های مربوطه در بخش‌های سه‌گانه شهرستان اردکان پیش‌بینی و اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه اگر زیرساخت‌هایی همچون آب و برق تامین نشود، توسعه‌ای رخ نخواهد داد، خاطرنشان کرد: نتیجه بی‌توجهی به زیرساخت‌ها این است که اشتغالی ایجاد نمی‌شود و مهاجرت روستاییان به شهرها رشد بیشتری می‌یابد.
نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در آینده نزدیک و نهایی شدن منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان نیاز شهرستان اردکان به برق را مضاعف خواهد کرد.
تابش با بیان اینکه احکام خوبی در قانون برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه انرژی دیده شده است، اظهار امیدواری کرد: این احکام منشأ تحول و بسترساز مناسبی برای حرکت رو به رشد وزارت نیرو باشد.
وی تصریح کرد: در جلسه چندی پیش با وزیر نیرو نیز بر تامین آب و برق صنایع اردکان و عدم تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه‌ها به خاطر کمبود آب و برق تاکید شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: بیشترین درصد مصرف برق استان یزد در حوزه صنعت به شهرستان اردکان اختصاص دارد.
تابش با بیان اینکه 80 درصد برق مصرفی شهرستان اردکان در بخش صنعت مصرف می‌شود، گفت: این مسئله حاکی از حجم سرمایه‌گذاری در این شهرستان و تبدیل شدن اردکان به یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول