اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران:

تولید برق در کشور به 63 هزار مگاوات رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران گفت: در حال حاضر با تلاش متخصصان داخلی تولید برق در کشور به 63 هزار مگاوات رسیده که به‌ زودی این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

تولید برق در کشور به 63 هزار مگاوات رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، مجید صالحی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان اظهار داشت: تولید برق کشور قبل از انقلاب تنها 7 هزار مگاوات بود که این میزان پس از انقلاب اسلامی و در حال حاضر بالغ بر 63 هزار مگاوات است.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد بار و نیاز به تولید برق بیشتر، توجه به نیروگاه های حرارتی نیز افزایش یافته که  از 63 هزار مگاوات تولیدی برق در کشور، 54 هزار مگاوات را نیروگاه های حرارتی، 7 هزار و 800 مگاولت را نیروگاه‌های برق آبی و 500 مگاولت دیگر نیز نیروگاه های هسته‌ای تولید می‌کنند.
صالحی در خصوص احداث نیروگاه در بهبهان نیز گفت: با توجه به بررسی‌های شبکه و نیاز شبکه با عنایت به اینکه خوزستان در منطقه‌ای با گرمای فراوان و اهمیت بالا قرار دارد، نیروگاه بهبهان تصویب و امروز کلنگ‌زنی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه در 2 فاز 500 مگاولتی در قالب 4 واحد گازی مدرن 166 مگاواتی و 2 واحد بخار 160 مگاواتی احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان توسعه برق خوزستان با بیان اینکه سوخت نخست این نیروگاه گاز و سوخت دوم آن گازوئیل است، اذعان کرد: در حال حاضر راندمان ما در بخش گاز 32 درصد و در بخش بخار 50 درصد است که به دنبال افزایش این میزان و بهره‌برداری از این نیروگاه هستیم.
وی در خصوص تولید برق در کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار مگاوات در بخش دولتی و 3 هزار و 550 مگاوات نیز در بخش خصوصی در کشور تولید می‌شود که برای برنامه‌های آتی ضمن رو آوردن به بخش خصوصی، تولید 33 هزار مگاوات در این بخش را تصویب و به پیمانکاران ابلاغ کرده و تحویل داده‌ایم.
صالحی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مسئولان شهری، استانی و کشوری، نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان با کمترین مشکل هرچه سریع‌تر احداث و به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول