اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از سال 84 تاکنون؛

خطوط انتقال آب روستایی درمیان 15 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی درمیان گفت: خطوط انتقال آب و شبکه توزیع روستایی اجرا شده درمیان نسبت به قبل از سال 84 در حال حاضر 15 برابر شده است.

خطوط انتقال آب روستایی درمیان 15 برابر شد
مهدی نسیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: قبل از سال 84 خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده در درمیان 343 کیلومتر بود، که بعد از سال 84 تاکنون 5 هزار و 400 کیلومتر شبکه اجرا شده است و بیانگر افزایش 15 برابری اجرای خطوط است.
وی ادامه داد: تعداد مخزن ذخیره احداث شده تا سال 84 بالغ بر 7 هزار مترمکعب بود که از سال 84 تاکنون 14 هزار و 420 مترمکعب مخزن اجرا شده و حکایت از فعالیت گسترده آبفار روستایی دارد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی درمیان گفت: از ابتدای تاریخ تاسیس درمیان تا سال 84 تعداد مشترکین 11 هزار و 500 مورد بود که از آن سال به بعد 14 هزار و 400 مشترک به آبفار درمیان اضافه شده است.
نسیمی تاکید کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش و دارای شبکه آبرسانی تا سال 84 بالغ بر 54 روستا بود که از آن سال به بعد یعنی کمتر از 6 سال 68 روستای دیگر آبرسانی شدند.
وی با تاکید بر کاهش مصرف آب با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله افزود: در حال حاضر تعدادی از روستاها با تانکر سیار آبرسانی می‌شود و در صورت ادامه خشکسالی‌ها این امر بیشتر می‌شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی درمیان با بیان اینکه ضریب برخورداری درمیان از آب شرب روستایی تا سال 84 بالغ بر 70 درصد بود، تصریح کرد: این ضریب در حال حاضر به 87.8 درصد رسیده است.
نسیمی گفت: ضریب بهره‌مندی شهرستان از آب شرب بهداشتی در روستاها تا سال 84 بالغ بر 40 درصد و در هم‌اکنون به 67.8 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر استفاده از شیرآلات کاهنده آب افزود: در صورتی که مردم برای کاهش مصرف آب در روستاها اقدام نکنند در آینده برای ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌شویم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول