اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف مازندران:

80 بقعه امامزادگان مازندران در حال بازسازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 80 بقعه امامزادگان در مازندران با همکاری میراث فرهنگی در حال مرمت و بازسازی است.

80 بقعه امامزادگان مازندران در حال بازسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری امامزاده عبدالله (ع) بابل اظهار داشت: مازندران با دارا بودن یک‌هزار و 262 امامزاده نخستین استان کشور بوده است که حکومت علوی را پذیرا شده و نیکوکاران این استان در راه احیای موقوفات و سنت حسنه وقف پیشقدم بوده‌اند.
وی بیان داشت: امروز هر شهر و روستایی که دارای امامزاده و اماکن متبرکه باشد دارای عمران و آبادانی است چرا که امامزادگان با مراجعه به آن شهر و روستا عمران و آبادانی را برای مردم به ارمغان برده‌اند.
وی ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران در سال جاری 96 امامزاده احداثی را در دستور کار خود قرار داده است که در حال حاضر 90 درصد امامزاده‌ها کلنگ‌زنی شده و به بیش از 100 امامزاده نیز رسیده است.
سهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازسازی 80 امامزاده با همکاری میراث فرهنگی و اوقاف مازندران در دست اجرا است، بیان داشت: در جلسه مشترک با استانداری و میراث فرهنگی مازندران مقرر شد با تعاملات انجام شده بازسازی امامزادگان میراثی را افزایش دهیم.
وی هئیت مذهبی یا فاطمه الزهرا امامزاده عبدالله (ع) بابل را یکی از بزرگ‌ترین هئیت‌های مذهبی مازندران برشمرد و گفت: با توجه به اقدامات بسیار خوب و ارزنده هئیت یا فاطمه الزهرا (س) بابل در برای جذب جوانان به محافل و مجالس مذهبی در صدد هستیم با طرح توسعه این امامزاده اقدامات مطلوبی برای جذب جوانان بابلی داشته باشیم.
سهرابی حمایت استاندار مازندران از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را بسیار چشمگیر توصیف کرد و بیان داشت: در حال حاضر با حمایت‌های جدی استاندار مازندران طرح توسعه و مرمت و بازسازی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مازندران شتاب بسیار خوبی به خود گرفته است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول