اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کمیسیون فرش کرمان خواستار شد؛

راه‌اندازی صندوق ضمانت خرید فرش

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان گفت: ایجاد صندوق ضمانت خرید فرش از بافنده‌ها تنها راه رونق صنعت قالی کرمان است.

راه‌اندازی صندوق ضمانت خرید فرش
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فخری الله‌توکلی شامگاه جمعه در نشست یک روزه مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران در حوزه بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های قالی کرمان و کمرنگ بودن حضور آن در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ورود مواد اولیه نامرغوب و مصرف آن بود.
وی با بیان اینکه این مواد اولیه با قیمت ارزان از خمین‌شهر وارد استان کرمان می‌شد، تصریح کرد: بافنده به علت بی‌اطلاعی این مواد را مصرف و کیفیت قالی کرمان را پایین می‌آورد.
الله‌توکلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی متولیان فرش استان کرمان صورت گرفت تا حد زیادی از ورود مواد اولیه نامرغوب جلوگیری شده است.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه رونق صنعت قالی کرمان ایجاد صندوق ضمانت خرید فرش است، ابراز داشت: راه‌اندازی این صندوق کمک موثری به قشر بافنده می‌کند و زیر نظر این صندوق کالای با کیفیت به دنیا عرضه می‌شود.
الله‌توکلی افزود: این صندوق باید در مجموعه دولت تعریف شود زیرا نیاز به مطالعه و کارشناسی تخصصی دارد.
وی از نماینده‌های استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خواست تا از ایجاد این صندوق حمایت کنند.
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان با اشاره به اینکه قالی کرمان بازار چین را دارد، عنوان کرد: با حفظ این بازار نیازی به بازار دیگر کشورها نداریم.
الله‌توکلی گفت: چینی‌ها قالی کرمان را به علت طرح‌های شلوغ، گل برگ‌ها و نوع رنگ و طرح متفاوت آن انتخاب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: به دنبال نوآوری‌های جدید برای سلیقه و ذائقه نسل جدید با حفظ اصالت فرش هستیم.
الله‌توکلی با بیان اینکه به زودی خبرنامه قالی کرمان منتشر می‌شود، شناسنامه‌دار و استاندارد کردن مواد اولیه قالی کرمان را از دیگر اقدامات برای این محصول برشمرد.
وی عنوان کرد: مرکز پژوهش و تحقیقات فرش کرمان راه‌اندازی می‌شود.
الله‌توکلی با اشاره به اینکه یکی از موثرترین راهکارها استفاده از ابزارهای تبلیغاتی است، ابراز داشت: رسانه ملی می‌تواند با استفاده از فرش و صنایع دستی در برنامه‌های مختلف کمک بسیاری به بازگرداندن این صنعت به جایگاه اصلی خود کند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول