اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادر کننده نمونه ملی:

آمریکا با تحریم فرش ایران ضرر کرد

خبرگزاری فارس: صادر کننده نمونه ملی فرش گفت: آمریکا در اقدام ضد فرهنگی تحریم فرش ایران بیش از همه متضرر شد و امکان استفاده از هنر و ذوق ایرانی را از دست داد.

آمریکا با تحریم فرش ایران ضرر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد عظیم‌زاده صبح امروز در حاشیه همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه و برتر آذربایجان شرقی اظهار داشت: اکنون فرش ایران با چند برابر قیمت به وسیله واسطه‌ها در اختیار ملت آمریکا قرار می‌گیرد که البته این برای ما بسیار خوب است چون قیمت فرش ایران در آمریکا افزایش یافته است.
وی افزود: هنر ایرانی با حفظ اصالتش تمام رقبای خود را در تجارت کنار زده و من به جرات اعلام می‌کنم که فرش ایران همچنان مقام نخست را در جهان در اختیار دارد چرا که هنوز موزه‌های بزرگ دنیا با افتخار فرش ایرانی را بر دیوارهای خود حفظ کرده‌اند.
این صادر کنننده نمونه ملی و استانی در ادامه با اشاره به علت افزایش قیمت فرش ایرانی گفت: این انتقادات به صنعت فرش ایران وارد نیست چرا که سوئیس با ساختن ساعت مچی و فروش آن به قیمت‌های گزاف بازارهای دنیا را در اختیار دارد و ما تولید کنندگان فرش هم با بافت فرش‌های نفیس و گرانبها به عنوان یک کالای فرهنگی و اصیل هیچ ابایی از این رقابت جهانی نداریم.
عظیم‌زاده اضافه کرد: در پاسخ به این انتقاد که فرش چین بازار ایران را تصاحب کرده باید بگویم 80 درصد کارگاه‌های قالی‌بافی در چین از بین رفته و تا سال آینده هیچ نشانی از این صنعت در چین باقی نخواهد ماند چون چینی‌ها با اصالت و فرهنگ فرش آشنا نیستند، دنیا فرش را با نام ایران می‌شناسد و لاغیر.
وی همچنین از بی‌توجهی نمایندگان مجلس به قشر قالیباف کشور و کم لطفی‌های مسئولان استانی برای انجام رایزنی با فعالان این عرصه جهت رفع مشکلات آنان انتقاد کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول