اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد:

اختصاص یک هنرستان به آموزش فرشبافی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اختصاص یک هنرستان به آموزش فرشبافی در استان قم خبر داد.

اختصاص یک هنرستان به آموزش فرشبافی
امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بروز برخی مشکلات در عرصه فرش دستبافت قم اظهار کرد: فرش قم علاوه بر اعتلای جهانی خویش، دارای سابقه‌ 90 ساله بوده اما با این حال دارای بسیاری از مشکلات است.
وی پایین بودن دستمزد فرشبافان قمی را یکی از این مشکلات دانست و اعلام کرد: دستمزد فرشبافان قمی در طول یک سال گذشته با 30 درصد کاهش مواجه بوده که مشکل بزرگی برای هنرمندانی است که زندگی روزمره خود را با فرشبافی می‌گذرانند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در عرصه فرش، تولید فرش دستبافت قمی را با مشکل مواجه کرده است، گفت: یکی از این مشکلات، کم شدن تعداد فرشبافان استان قم است که خود موجب بروز بسیاری مشکلات در زمینه تولید فرش دستبافت قم شده است.
وی در ادامه از هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با سازمان آموزش و پرورش استان قم در زمینه کمک به پرورش فرشبافان خبر داد و اظهار کرد: با هماهنگی‌های ایجاد شده بین سازمان آموزش و پرورش استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت، قرار شده است، هنرستانی در سطح شهر به آموزش فرشبافی اختصاص یابد.
محمدی‌چهر با بیان اینکه هنرستان فرشبافی استان، از سال جاری آغاز به کار کرده است، گفت: هنرستان آموزش فرشبافی استان قرار است در سال نخست، تنها در رشته‌های نقاشی و طراحی فرش به داوطلبان آموزش دهد و در این خصوص نیز 15 نفر را ثبت‌نام کرده است و آموزش می‌دهد.
وی رشته‌های بافت فرش و رنگ‌ریزی را از جمله رشته‌هایی دانست که در سال آینده به هنرستان آموزش فرشبافی اضافه خواهد شد و در این ارتباط افزود: سازمان آموزش و پرورش استان قم پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده هنرستان آموزش فرشبافی استان، بیش از 50 کارآموز داشته باشد که به عرصه فرشبافی علاقه‌مند هستند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم حمایت‌های زیادی را از صنعت فرشبافی استان انجام داده است، اظهار کرد: یکی از کمک‌های حمایتی سازمان به عرصه فرشبافی استان قم، کمک به هنرستان آموزش فرشبافی استان است که در این زمینه 200 میلیون ریال اعتبار به این هنرستان اختصاص یافته است تا با توسعه خود به عرصه فرش دستبافت قم کمک کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول