اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

آموزش زیارت امروز یک نیاز ضروری برای زائران است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: آموزش زیارت امروز یک نیاز مهم و ضروری برای زائران حرم رضوی است.

آموزش زیارت امروز یک نیاز ضروری برای زائران است
غلامرضا بصیری‌پور با اشاره به ایجاد پارک موضوعی زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مشهد مقدس همه ساله میزبان بیش از 20 میلیون زائر از استان‌های کشور و اقصی نقاط جهان است و ایجاد پارکی آن هم با موضوع زیارت در این شهر ضروری به نظر می‌رسید.
وی با بیان اینکه این کلان‌شهر به عنوان یکی از شهرهای مذهبی جهان مطرح است، اظهار داشت: هر کاری در راستای امر زیارت صورت بگیرد ارزشمند است.
بصیری‌پور با بیان این مطلب که ابعاد فعالیت‌های پارک موضوعی زیارت باید در جلوه‌های گوناگون هنری و بصری جهت آشنایی زائران با محوریت زیارت باشد، تصریح کرد: همان‌طور که شهرداری مشهد بحث آموزش شهروندی را در دستور کار قرار داده، بنابراین بحث آموزش زیارت هم در همین راستا است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد ادامه داد: زائرانی که با اشتیاق و عشق به زیارت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت مشرف می‌شوند هر چقدر به وظایف آنان آشنا باشند می‌توانند از معنویت امام رضا(ع) بهره‌مند شود.
وی تاکید کرد: هیچ کار فرهنگی برای مردم مهم‌تر از بحث زیارت امام رضا(ع) نیست، به‌طوری که باید عنوان کرد آموزش زیارت امروز یک نیاز ضروری برای زائران است.
بصیری‌پور اضافه کرد: دست‌اندرکاران پارک موضوعی زیارت باید در کنار نصب المان‌ها دستاوردهای جدیدی همچون نمایش فیلم‌هایی با مضمون زیارت را در دستور کار قرار دهند.
عضو شورای شهر مشهد با تاکید بر توانایی کارگردانان، نویسندگان و فیلمنامه‌نویسانی که در امر زیارت ساخته‌ای از خود را به جای گذاشته‌اند، گفت: این امر سبب می‌شود تا استعدادهای فیلم‌سازان نمود پیدا کرده و انگیزه هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برای پرداختن به موضوع زیارت بیشتر شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد یادآور شد: نصب المان‌هایی با موضوع زیارت در مبادی ورودی شهر مشهد سبب انس بیشتر زائران با امام رضا(ع) می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول