اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه مشهد:

وعده‌های مجلس و دولت در بودجه زیارت عملی نشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: وعده‌های مجلس و دولت در رابطه با بودجه زیارت این شهر تاکنون عملی نشده است.

وعده‌های مجلس و دولت در بودجه زیارت عملی نشده است
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به همایش پایتخت معنوی ایران در چند سال گذشته که با حضور بیش از 200 نماینده مجلس برگزار شد، اظهار داشت: با این حال باوجود مفید بودن و ارزشمند بودن این اقدام توسط نمایندگان خراسان رضوی، اثرهای لازم به دلیل عملی‌نشدن وعده‌ها برجای نماند.
وی با انتقاد از عملکرد مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه زیارت افزود: رئیس‌جمهور در سفر سوم خود مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای کارهای فرهنگی و زیارت تصویب کرد اما در مجلس این موضوع به کلی تغییر کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که به شدت از مجلس در این رابطه گلایه‌مندم، تصریح کرد: نمایندگان مجلس این بودجه را تنها منحصر به مشهد نکرده و گفتند که باید بودجه فوق به تمام شهرهای کشور اختصاص یابد.
وی با اشاره به تعیین شاخصه‌های فرهنگی در دولت توسط یک شخص، اعلام کرد: شهر مشهد دارای شخصیت‌ها و مسئولان مختلفی چون امام جمعه، استاد دانشگاه، عالم و نماینده مجلس است و نباید نظرات تنها یک شخص در دولت سبب تصمیم‌گیری برای شاخصه‌های فرهنگی شود.
علم‌الهدی با تأکید بر این مطلب که این رفتار بزرگترین توهین و جسارت به مردم مشهد است، متذکر شد: در حال حاضر مسئله زیارت در این شهر دارای مشکلات عدیده و فراوانی است.
وی وظیفه نمایندگان مجلس را تنها فعالیت در حوزه عمرانی ندانست و بیان داشت: باید این افراد در کنار انجام کارهای جنبی همچون لوله‌کشی آب و آسفالت معابر، به کارهای اصلی خود بپردازند.
امام جمعه مشهد به نقش و وظیفه رسانه‌های خراسان رضوی به جلب اعتماد مردم در انتخابات و مشارکت سیاسی حداکثری مردم اشاره کرد و عنوان داشت: با دینی‌تر شدن چهره انتخابات، اعتماد مردم بیشتر می‌شود.
وی اکثریت مردم ایران را قشر متدین دانست و اعلام کرد: در همین زمینه نقش بسیار حساس و جدی را می‌توانند ایفا کنند.
علم‌الهدی تأکید کرد: در همین راستا این تکلیف شرعی بر عهده رسانه‌ها برای انتقال به مردم است.
وی با بیان اینکه برخی از حرکت‌ها و تبلیغات نمایندگان به ارزش‌های انتخابات ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید نسبت به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.
وی تأکید کرد: نگارش یک خبر نباید به گونه‌ای باشد که سبب بروز مشکلات دیگری برای جامعه شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول