اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جامعه‌شناس:

تقویت همبستگی اجتماعی هدف پارک زیارت باشد

خبرگزاری فارس: یک جامعه‌شناس گفت: هدف پارک زیارت مشهد باید تقویت همبستگی اجتماعی باشد و اگر این همبستگی تقویت شود گام‌های موثری در ایجاد فرهنگ شهروندی قوی در مشهد بر داشته می‌شود.

تقویت همبستگی اجتماعی هدف پارک زیارت باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای زیارت، هادی ‌عباس‌زاده اظهار داشت: با وجود امام رضا (ع) در مشهد و به دلیل نقش معنوی که ایشان در دل‌های مردم دارند و سبب ترویج روحیه همبستگی اجتماعی در بین مشهدی‌ها می‌شود، هر عاملی نظیر پارک زیارت که این همبستگی را تقویت کند امر مثبتی ارزیابی می‌شود.
وی افزود: همبستگی بر پایه ایمان در مقابل همبستگی‌های قومی،خونی و عشیره‌ای نظایر آن است، به نظر می‌رسد این نوع همبستگی اثرات قوی‌تر و موثرتری در ایجاد پیوند در بین مردم را داشته باشد از این‌رو اگر پارک زیارت بتواند این همبستگی را تقویت کند می‌تواند گام‌های موثری در ایجاد یک فرهنگ شهروندی قوی در مشهد بردارد.
عباس زاده با بیان اینکه پارک زیارت سبب تقویت روحیه مذهبی می‌شود، بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی مذهب محور عامل ترویج همبستگی اجتماعی در بینش مردم می‌شوند از این رو اگر پارک زیارت بتواند تبدیل به یک شبکه اجتماعی مذهب محور شود می‌تواند سبب نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در مشهد شود.
وی با بیان اینکه پارک زیارت به ترویج در عرصه اجتماع به تقویت المان‌های معنوی کمک می‌کند، افزود: پارک ‌زیارت نقش بسیار مهمی در افزایش همگرایی و تعامل فرهنگی میان شیعیان جهان دارد، ضمن اینکه به نظر می‌رسد این پارک بتواند به افزایش تبادل‌های فرهنگی در بین زائران در مشهد کمک کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول