اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مشارکت جمعی توسعه بخش کشاورزی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی مشارکت جمعی را عاملی در توسعه بخش کشاورزی دانست.

مشارکت جمعی توسعه بخش کشاورزی را به دنبال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سید علی صدرالسادات در مجمع معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه یک کشور که در قزوین برگزار شد، بیان کرد:‌ فضای همدلی، کار و مشارکت جمعی در جهاد کشاورزی استان قزوین حاکم است و این فضا سبب توسعه بخش کشاورزی در این استان شده است.
وی ادامه داد: بخش کشاورزی قزوین یک الگوی کاملا قابل مطالعه و مناسب برای تشکیلات ساختاری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سازمان‌های اداری نمی‌توان یک شیوه یکسان را به همه جا تعمیم داد، باید الزامات توسعه در مناطق بررسی و بر اساس ساختارهای مطالعاتی تقسیم شود.
وی عنوان کرد: باید بعد از تجربه 30 ساله به این نتیجه برسیم که انعطاف باید آنقدر بالا باشد که به نفع منافع منطقه‌ای این تصمیمات گرفته شود.
صدرالسادات مطالعه منطقه‌ای از بعد ساختاری  را لازمه توسعه دانست و توضیح داد: ساختار منطقه‌ای متناسب با توسعه منطقه باید در نظر گرفته شود تا ابزار ما در راستای توسعه بخش کشاورزی و رسیدن به تولید و بهره‌وری بالاتر باشد و متناسب با این ساختار باید به سمت توسعه منابع انسانی پیش برویم.
وی خاطرنشان کرد: در یک نگاه بلندتر باید بنا به فرهنگ و آداب و رسوم به سمت اینکه انسان‌ها در راستای علایق خود ساختار برایشان تعریف شود، حرکت کنیم، توجه به شرایط فرهنگی منطقه در جذب نیروهای متعهد برای فعالیت در بخش کشاورزی ضروری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت  جهاد کشاورزی تأکید کرد: در بخش ساختاری نیز باید یک پروژه‌ای را تعریف کرد و بر اساس مجموعه قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها به احیای شرایط بپردازیم.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بازوی توانمند بخش کشاورزی است و تأمین نیروی انسانی کارآمد، توانمند و با انگیزه به عنوان موتور محرکه در سازمان‌ها در اختیار این معاونت است.
محمدرضا صفری تصریح کرد: ‌ضرورت و اهمیت بخش کشاورزی ایجاب می‌کند با جذب نیروهای مجرب توانمند، هدفمند و علاقه‌مند به کشاورزی با گام‌های پرشتاب‌تر پیش رفت، امروز نگرش به سمت توسعه کشاورزی و اقتصاد کشاورزی است پس باید با جذب نیروهای خوب شرایط را آماده و فراهم کرد.
وی یادآور شد: باید دشت‌ها یکپارچه مدیریت شود و گرنه آسیب جدی خواهند دید و دشت قزوین با قدمت چند ساله کشاورزی با یک برنامه بلندمدت و مدیریت واحد الگوی کشاورزی باید بازسازی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به وضعیت کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: این استان با کمتر از یک درصد خاک کشور بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و نقطه عطف کشاورزی استان قزوین بعد پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین و تأکید معظم له برای توجه و احیا این دشت بود.
وی با اشاره به تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه استان قزوین الگوی کشاورزی پایدار و ارگانیک است، اضافه کرد: این اهمیت موجب شد در دور دوم سفر ریاست جمهور ردیف بودجه اختصاصی برای این دشت در نظر گرفته شود و اگر می‌خواهیم به امنیت غذایی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی برسیم نیاز به یک تغییر نگرش در مدیریت داریم و ‌برای این تغییر نیز نیاز به برنامه‌ریزی به خصوص در حوزه مدیریتی است.
در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: حفظ روحیه ایثار، جهاد و شهادت و لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ جهادی است.
رامین میرزایی پیگیری برای تأمین و اختصاص بودجه و اعتبارات بخش، چیدمان مناسب فضای اداری، ایجاد وحدت رویه در بین ادارات تابعه و شهرستان‌ها، اجرا و نظارت بر برنامه‌های مربوط به تحول و نوسازی اداری در سازمان، بهبود فرایندها و روش‌های انجام کار، جذب، نگهداری و بهسازی نیروی انسانی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، برنامه‌ریزی و نظارت برای برآورد و تأمین نیازهای آموزشی کارکنان، نظارت بر تهیه و تنظیم و اجرای دستورالعمل‌های لازم در مورد امور اداری، مالی، پرسنلی، رفاهی و تدارکاتی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه را از جمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.
وی خواستار برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور اداره و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول