اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مریوان عنوان کرد:

صادرات 87 هزار تن محصولات کشاورزی از مریوان به عراق

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مریوان از صادرات 87 هزار تن محصولات کشاورزی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به عراق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

صادرات 87 هزار تن محصولات کشاورزی از مریوان به عراق
سیدعزیز هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر شده است.
وی تصریح کرد: این مقدار صادرات دارای 46 میلیون و 412 هزار و 151 ارزش دلاری بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی مریوان بیان داشت: این میزان صادرات شامل 87 هزار تن محصولات کشاورزی، 32 هزار و 358 تن انواع گل‌های زینتی و  پنج هزار و 800 تن انواع درختچه بوده است.
هاشمی در ادامه افزود: بیشترین مقدار صادرات به ترتیب مربوط به هندوانه و سیب درختی به میزان 17 هزار و 458 تن و همچنین 10 هزار و 952 تن بوده است.
وی اضافه کرد: شهرستان مریوان دارای بیش از 26 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان بیش از 7 هزار و 500 هکتار از آن زیر کشت محصولات آبی رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی مریوان اعلام کرد: در بخش محصولات باغی نیز از مجموع بیش از 4 هزار هکتار از سطح باغات این شهرستان سالانه بیش از 20 هزار تن محصول از جمله سیب، هلو و گلابی تولید و روانه بازار می‌شود.
هاشمی شهرستان مریوان را قطب تولید نهال در استان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر در دو مرکز تولید نهال این شهرستان سالانه بیش از دو میلیون اصله نهال تولید می‌شود.
انتهای پیام/م30 

 
    
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول