اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با انجام امور کشاورزی؛

استخرهای 2 منظوره کشاورزی پرورش ماهی در نیشابور ایجاد شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور گفت: با انجام امور کشاورزی؛ استخرهای 2 منظوره کشاورزی پرورش ماهی در نیشابور احداث شد.

استخرهای 2 منظوره کشاورزی پرورش ماهی در نیشابور ایجاد شد
روح‌الله اسدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: استخرهای دومنظوره به استخرهایی اطلاق می‌شود که در اصل به‌منظور ذخیره آب کشاورزی احداث شده اما همزمان در آنها پرورش ماهی قزل‌آلا نیز صورت می‌گیرد که احداث و بهره‌برداری از این استخرها، مزایای فراوانی برای اراضی کشاورزی در بردارد.
وی افزود: استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی به‌منظور پرورش ماهی، سبب تقویت زمین‌های کشاورزی شده و با توجه به اینکه فضولات ماهی مواد بسیار مناسبی برای اراضی کشاورزی هستند، در هزینه‌های خود کود شیمیایی صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته و ضمن ایجاد اشتغال، سرانه مصرف ماهی در خانوار روستایی را نیز افزایش می‌دهد.
اسدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان نیشابور علاوه بر مزارع اختصاص پرورش ماهی، دارای 12 استخر دومنظوره پرورش ماهی است که تنها در سه ماهه دوم سال جاری بیش از 70 تن ماهی قزل‌آلا از استخرهای دو منظوره پرورش ماهی برداشت شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول