اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه تویسرکان:

امروز عیار ولایت‌پذیری در بین ما هست

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: امروز عیار ولایت‌پذیری در بین ما هست و اگر کسی ولایت امام عصر(عج) را قبول کرده اما ولایت فقیه را قبول نکند در قیامت با کسانی که در غدیر بودند اما غدیر را رد کردند محشور خواهد شد.

امروز عیار ولایت‌پذیری در بین ما هست
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه 99 نهج‌البلاغه می‌فرماید در عزت و ناز دنیا فریب نخورید پس باید بدانیم که خانه‌های آنچنانی، وسیله‌ها و فرش‌ها، مرکب‌ها و شهرت و مقام و لباس‌ها و جشن‌های آنچنانی که به طرف شما روی می‌آورد و آن‌ها را عزت و زینت می‌دانید، نه عزت است و نه زینت بلکه شما را فریب داده است.
وی با اشاره به فلسفه غدیر گفت: غدیر فقط یک اجتماع ساده و یا گرفتن یک بیعت صرف نیست، بلکه بزرگ‌ترین آزمایش برای بشریت بود، آزمایشی که عیار ولایت‌پذیری و توحید ناب بود و علی(ع) وسیله سنجش و عیار بندگی شد.
خطیب جمعه تویسرکان اضافه کرد: امام حسن‌مجتبی(ع) تا امام حسن عسگری(ع) و امام عصر(عج) یکی پس از دیگری عیار ولایت‌پذیری و بندگی هستند و این امر از غدیر آغاز و هنوز ادامه دارد.
وی گفت: امروز عیار ولایت‌پذیری در بین ما هست و اگر کسی ولایت امام عصر(ع) را قبول کرده اما ولایت فقیه را قبول نکند در قیامت با کسانی که در غدیر بودند اما غدیر را رد کردند محشور خواهد شد.
ارزنده تصریح کرد: امروز ولایت فقیه را کسی که با جان و دل بپذیرد در حقیقت ولایت امام علی(ع) تا ولایت امام عصر (عج) را به معنای واقعی پذیرفته است، مرگ می‌شود کسی امام عصر(عج) را قبول داشته باشد ولی ولایت فقیه را قبول نکند، مگر می‌شود کسی غدیر را بشناسد اما شناخت آگاهی و معرفت و تبعیت از ولایت فقیه نداشته باشد، لذا امروز همان غدیر و همان عاشورا دارد تکرار می‌شود و ما باید آگاه باشیم.
وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع نیروهای نظامی مستقر در پادگان امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی گفت: دیروز رهبر عزیزمان با قامتی استوار و با اقتدار، چنان بر دشمنان غرید و آنان را تهدید کرد که خواب راحت را از آنان گرفت.
امام جمعه تویسرکان خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند که در طول هشت سال دفاع مقدس و در طول 32 سال از انقلاب، بارها و بارها تجربه کرده که مردم ایران اسلامی با اقتدار در راه حفظ انقلاب ایستاده و مردانه مبارزه کردند و امروز این گونه مقتدر در جهان ایستاده‌اند.
وی ادامه داد: دشمنان بعد از یک سال از اتمام جنگ تحمیلی با تمام امکانات وارد خلیج فارس شد اما هیچ غلطی نکردند، تا چه رسد به امروز که از نظر بصیرت و آگاهی و امکانات و تجهیزات ما در حد اعلا هستیم.
ارزنده عنوان کرد: شما با نشان دادن دندان می‌خواهید ایران اسلامی را تهدید کنید آن هم در زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنان باید خود را برای سیلی محکم و مشت پولادین ملت ایران آماده کنند، شما که در طول این 32 سال بارها سیلی از ملت ایران خورده‌اید اما عبرت نگرفتید.
وی خطاب به آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنان گفت: اگر نمی‌دانید بدانید ملت ایران خود را برای مقابله با شما آماده کرده‌اند و اگر بخواهید کوچک‌ترین حرکتی را انجام دهید خواری و ظلمت ابدی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه تویسرکان افزود: آمریکا بداند اگر در افغانستان و عراق و دیگر کشورها جنگید، سران آمریکا در کشور خود در امنیت بودند اما در صورت نگاه کج به ایران بدانند مسئولان آمریکا در واشنگتن هم روی آرامش نخواهند دید.
ارزنده خاطرنشان کرد: شما با این کار دنبال بیل و کلنگ می‌گردید تا گور خور را بکنید اما بدانید در این شهر بیل و کلنگ زیاد تولید می‌شود و جای‌جای ایران اسلامی گور شما خواهد بود و حتی نمی‌گذاریم جنازه‌های شما به کشورتان برگردد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول