اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه همدان تأکید کرد؛

دفاع از حریم ولایت بر هر مسلمانی واجب است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دین مبین اسلام نسبت به ولایت، امامت و رهبری تأکید ویژه‏‏ای دارد و بر همین اساس دفاع و تبعیت از ولایت بر هر مسلمانی واجب است.

دفاع از حریم ولایت بر هر مسلمانی واجب است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‏‏الله غیاث‏‏الدین طه‏‏محمدی ظهر امروز در خطبه‏‏های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با طرح موضوع غدیر خم، ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: در قوانین اسلامی تبعیت از رهبری و امامت بیشتر از مسائلی همچون نماز، روزه و حج خطاب به مردان و زنان مسلمان گوشزد شده است چراکه اگر این مهم در جامعه رخ دهد تمام بشریت از ظلم و ستم نجات خواهند یافت.
وی افزود: زمانی که پیامبر اسلام دار فانی را وداع گفت انسان‌های زیادی به خاطر کم‌توجهی و نافرمانی از جانشین برحق رسول‌الله گمراه و منحرف شدند و اگر همان کسانی که در روز غدیر خم با امیرالمؤمنین بیعت کردند آن بیعت را نگه می‏‏داشتند امروز شاهد عالم‌گیر شدن فساد در جهان نبودیم.
خطیب جمعه همدان با بیان اینکه جنگ‏‏ها و مفاسد امروز عالم به دلیل قوانین و مجریان شیطانی آنها است، بیان کرد: رعایت قوانین الهی و تبعیت از فرستاده خداوند سبب شد که موج انقلاب اسلامی ایران از خاورمیانه و اروپا عبور و امروز به ایالات متحده برسد.
وی خاطرنشان کرد: مهم‏‏ترین و سنگین‏‏ترین مسئولیت مسلمانان در عصر حاضر دفاع از حریم ولایت و امیرالمؤمنین است چراکه عمل به همین کار دنیا را از جور و ستم نجات خواهد داد.
محمدی در ادامه تأکید کرد: اگر در اجتماع قانون حاکم بر مردم صد درصد الهی، مطابق با فطرت انسان و همچنین مجریان آن به طور کامل عاقل، درست‏‏کار و امین باشند، آحاد مردم سعادتمند و عاقبت به‏‏خیر شده و از گرفتاری‏‏های دنیوی و اخروی نجات خواهند یافت.
وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و گسترش فساد در جهان گفت: قانونی که مطابق با فطرت انسان نبوده و مجریان آن نیز انسان‏‏هایی بی‌دین باشند در نهایت زوال و نابودی گریبان‌گیر حکام ظالم خواهد شد و عالم تشنه شنیدن ندای حق می‏‏شود.
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: شوروی سابق ابرقدرت شرق محسوب می‏‏شد به خاطر عمل کردن به قوانین غیر منطبق با مبانی الهی و فطرت انسان رو به نابودی رفت و امروز نیز صدای شکسته شدن استخوان‌های شیطان بزرگ به گوش می‏‏رسد.
وی با تأکید بر اینکه ملت‏‏های مسلمان جهان در آتش شیطان بزرگ و ایادی او می‏‏سوزند، افزود: حکومت‏‏های دست‌نشانده منطقه نیز به خاطر وضع قوانین شیطانی با فکر پوچ خود به نوبت نابود شدند.
محمدی با اشاره به جنایت‏‏های شوروی سابق و دیکتاتور منفور لیبی اذعان کرد: استالین رئیس جمهور وقت شوروی برای اینکه مرام و قوانین ضد خدایی و ضد بشری خود را به مردم تحمیل کند 20 میلیون انسان بی‏‏گناه را در این کشور به قتل رساند.
وی گفت: باید از سرنوشت ظالمان دنیا عبرت گرفت چرا که شخصیتی مانند معمر قذافی بالغ بر 35 هزار انسان را به خاطر دنیا طلبی و قدرت به قتل رساند اما عاقبت وی پیوستن به زباله‏‏دان تاریخ شد.
امام جمعه همدان در پایان ضمن گرامیداشت عید غدیر خم خاطرنشان کرد: همه کسانی که دغدغه ولایت و دین را دارند باید در این روز به جشن و سرور بپردازند و سطح شهر را با نام و کلام امیرالمؤمنین آذین‌بندی کرده و این روز بزرگ را احیا کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول