اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بافق:

ولایت‌فقیه برترین نعمت معنوی خداوند به امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: در غدیرخم که عید بزرگ ولایت است، نعمت‌هاى معنوى الهى به برترین حد و بالاترین نصاب خود رسید و از مهم‌ترین برکاتى است که نصیب امت اسلامى شده است.

ولایت‌فقیه برترین نعمت معنوی خداوند به امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق در مسجد جامع این شهر با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم و نکوداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید غدیر برترین اعیاد امت اسلامى است و اعتقاد به ولایت تکوینى و تشریعى امامان معصوم و باور داشتن وساطت و شفاعت و وسیله بودن آنان از مهم‌ترین برکاتى است که نصیب امت اسلامى شده است.
وی به تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: امامت و ولایت تضمین‌کننده اصل دین است و همه فعل و انفعالات انسان در زمینه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نشأت گرفته از همین مکتب دینی ماست.
امام جمعه بافق با طرح این سئوال که چرا جامعه اسلامی به ولایت‌فقیه نیاز دارد، عنوان کرد: ما بر این اعتقادیم که برای اینکه جامعه به انحراف و ابتذال کشیده نشود، خداوند قاعده نبوت را برقرار کرد به همین دلیل همان لطفی که به نبوت است به امامت و لایت هم وجود دارد.
سلیمانی با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر خاطرنشان کرد: فهم و درک مناسب از فرهنگ غدیر سبب حاکمیت و مدیریت ناب مبتنی بر ولایت فقیه در جهان خواهد شد و حرکت در این مسیر عامل اصلی برپایی حکومت عدل در جهان است.
وی همچنین با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد و افزود: امروز در شهرستان بافق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمرنگ است که باید با برنامه‌ریزی و ایجاد فضای مناسب کتابخانه‌ها زمینه علاقه به مطالعه و کتابخوانی را در بین مردم افزایش دهیم.
سلیمانی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج عنوان کرد: آنچه مورد توجه و نظر مقام معظم رهبری است، وحدت و اتحاد بین همه اقوام و مسلمین است و باید هر روز بر این اتحاد و برادری افزوده شود.
وی دسیسه‌های استکبار جهانی در مورد کشورهای اسلامی را یادآور شد و افزود: در سایه همین وحدت و یکدلی مسلمانان و همه اقوام مسلمان است که می‌توان در برابر توطئه‌های دشمنان دین و اسلام ایستادگی کرد.
امام جمعه بافق با اشاره به شجاعت و بصیرت و ایثارگری‌های سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: تصمیم سران استکبار مبنی بر ترور و مصادره اموال سردار سلیمانی یک فکر پوچ و باطل است و مطرح کردن این موضوع نشانه ضعف و ناتوانی دشمنان ایران است.
وی افزود: فرزندان ایران اسلامی محکم و استوار در راه عزت و سربلندی میهن ایستاده‌اند و ذره‌ای از این اعتقاد عقب نخواهند نشست.
تشکر از مردم در همکاری و مشارکت در سرشماری، تبریک 15 ذی‌الحجه سالروز میلاد حضرت امام هادی (ع)، ضرورت برگزاری جشن‌های عید غدیر و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول