اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت قزوین:

سخنان امروز استکبار جهانی نعره شیطان زخم خورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: رژیم استکباری آمریکا و همه آنها که به آن چسبیده‌اند در حال فروپاشی هستند و احساس می‌کنند باید نعره بکشند و این نعره شیطان زخم خورده و شکست خورده است.

سخنان امروز استکبار جهانی نعره شیطان زخم خورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، بیان کرد: بعضی حرف‌های بی‌مبنا و بی‌منطق می‌زنند، حرفی که ریشه ندارد و انسان عاقل این حرف را نمی‌زند، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ادعاهایی کردند که ایران دارد چنین و چنان می‌کند، برخلاف گزارشاتی که تاکنون خود آنها دادند و حرف‌های دیگری را آوردند و برجسته کردند.
وی ادامه داد: در این شرایط، اتهاماتی را نیز به ایران می‌زنند که وزیر امورخارجه و یا سفیر فلان کشور را ایران می‌خواهد ترور کند، این همان حرف‌های غیرعاقلانه‌ای است که می‌زنند و کمترین عقل و منطق در این حرف نیست و سیاست‌مداری ضعیف نیز اجازه نمی‌دهد انسان چنین حرف‌هایی را بزند ولی چیزی باعث می‌شود این حرف‌ها را بزنند.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: آنها در اقدامی سخیف‌تر طرح ترور فرماندهان نظامی را مطرح می‌کنند، در حالی که آنها دنیا را رسوا کردند و همواره فریاد می‌زنند ما به خاطر مبارزه با تروریسم، عراقی‌ها و افغانستانی‌ها را می‌کشیم و علت همه جنایات خود را مبارزه با تروریسم مطرح می‌کنند.
 
* جنبش وال استریت بنیان استکبار جهانی را به نابودی کشانده است
وی خطاب به سران آمریکا عنوان کرد: تروریسم یعنی بی‌جهت کسی را کشتن و شما که بی‌جهت کشورهایی را ناامن کرده و مردم را به خاک و خون کشیده‌اید، در بحرین، یمن، عراق و افغانستان جز جنایت نکرده‌اید، حال شما مدافع مردم و مبارزه با تروریسم شده‌اید این حرف زشتی، خباثت و بیچارگی بیشتر شما را نشان می‌دهد.
عابدینی اعلام کرد: وقتی این موارد را کنار هم قرار می‌دهیم همه متوجه می‌شویم که هیچ کدام حرف اصلی آنها نیست، حرف اصلی این است رژیم استکباری آمریکا و همه آنها که به آمریکا چسبیده‌اند و ویروس کبر و استکبار در آنها رخنه کرده در حال فروپاشی هستند و احساس می‌کنند باید نعره بکشند و این نعره شیطان زخم خورده و شکست خورده است، شیطانی که در برابر جمهوری اسلامی ایران، عراق، افغانستان، یمن، بحرین، مصر و لیبی شکست خورده است.
وی تصریح کرد: این شکست‌ها همه سیلی شدند به نام وال استریت که در متن آمریکا به جوشش درآمده و بنیان استکبار جهانی را به نابودی کشانده است.
امام جمعه موقت قزوین افزود: بنابراین همان‌طور که رهبری با آن همه شور و حماسه بیان کردند و انگار که صدای حضرت علی (ع) را از حنجره رهبرمان می‌شنویم، ای آمریکا این تو نیستی که باید ما را تهدید کنی، حال نوبت آن رسیده که ما تو را تهدید کنیم، تو در حال فروپاشی هستی، کشور ما کشوری باثبات، باامنیت و زیر سایه ولایت عصمت و طهارت و با برافراشتگی پرچم قرآن و اسلام روزبه روز مستحکم‌تر می‌شود و همان‌طور که امام ما فرمودند هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی، الان دیگر موجودیتی نداری که بخواهی غلطی کنی این اسلام و انقلاب اسلامی است که با عزت و احترام درخشیدن گرفته و موقعیت تو متزلزل‌تر از آن است در برابر جمهوری اسلامی حرفی بزنی و این واقعیت مطلب است.
 
* برخی مسئولان در استان بر طبل جاهلیت قبل از اسلام می‌کوبند
وی در ادامه با اشاره به اعیاد مسلمانان توضیح داد: ما چند عید بزرگ داریم، یک عید بزرگ، جمعه است، هرچه نماز جمعه باشکوه برگزار شود این احساس بیشتر نمایان می‌شود که روز جمعه عید است و نماز جمعه اثرات بسیاری را در زندگی انسان دارد و باید در زندگی ما بیش از دیگر برنامه‌ها، نمود داشته باشد.
امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: شهر قزوین 500 هزار نفر جمعیت دارد اگر در همین شهر، 30 تا 50 درصد جمعیت در نماز جمعه شرکت کنند فرزندان ما احساس می‌کنند که خبری است و این روز عید است ولی هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که عید بودن را احساس کنیم، خانه اصلی ما نماز، مسجد، قرآن و ذکر است و باید خانه خود را به خانه ذکر، بندگی خدا و عبادت تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: بسیار متأسف هستیم و این گلایه را خدمت نمازگزاران انتقال می‌دهیم، هنوز در استان ما و متأسفانه جاهای دیگر نیز اینگونه است، با وجود تذکرات برخی از مسئولان از سر جهالت و نادانی بر طبل دوران جاهلیت قبل از اسلام می‌کوبند.
عابدینی یادآور شد: در آن زمان، پیامبر نماز می‌خواندند و تجاری که مسلمان نبودند، می‌دیدند که مردم برای نمازجمعه جمع شدند بنابراین بساط کالاهای تجاری خود را پهن می‌کردند و طبل می‌زدند تا مردم بشنوند که کاروان تجاری آمده و مردم نیز نماز و خطبه پیامبر را رها کرده و به سمت آنها می‌رفتند و فکر می‌کردند اگر کالایی نخرند تا یکسال دیگر نمی‌توانند کالایی پیدا نمی‌کنند.
 
* تبلیغ کوهنوری به جای نماز جمعه
وی اعلام کرد: همین اکنون که صحبت می‌کنیم، تبلیغات است که بروید کوه و کوهنوردی بعد با اینها صحبت می‌کنیم، می‌گویند صبح حرکت می‌کنیم در حالی که کسی که صبح رفت کوه دیگر رمقی برای وی نمی‌ماند که به نماز جمعه آید؛ این مسئله همان طبل جاهلیت است که می‌کوبند.
امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: ما یکبار دیگر تذکر می‌دهیم و کاری غیر از تذکر نیز از دست ما ساخته نیست و اگر لجاجت و جهالت است، با خدا جهالت و لجاجت عاقبت خوبی ندارد و هشدار می‌دهیم از قهر خدا بترسید خداوند می‌فرماید به نماز جمعه بشتابید و اینکه شما به جای دیگری می‌کشانید عاقبت خوبی ندارد.
وی عنوان کرد: هرچه نماز جمعه باشکوه‌تر برگزار شود این عید بیشتر جلوه می‌کند و اگر زندگی فرزندان ما با نماز جمعه و عبادت گره بخورند در مقابل آسیب‌ها بیمه شده و نگرانی والدین نیز کاهش می‌یابد.
عابدینی گفت: عید دیگر ما عید فطر است که بعد از یک ماه تمرین و روزه‌داری و در پایان ماه نزول قرآن، عید فطر را داریم که عید به معنای بازگشت است و ماه رمضان بهار قرآن و قرآن بهار دل‌هاست و انسان به فطرت بازمی‌گردد.
وی افزود: عید دیگر ما عید قربان است که نماز و معارف دینی برای تقرب به خداست و اگر انسان به جایی برسد که جان، مال و غیره را در راه خدا قربانی و فدا کند، برای او عید قربان است.
 
* خداوند متعال بانی غدیر است
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عید دیگر ما، عید غدیر است که جشن بین‌المللی و اسلامی است و در محوریت آن امام علی (ع) پرورش یافته مکتب پیامبر خاتم است، غدیرخم، انتظار را کامل می‌کند و روز به روز پیروان راستین پیامبر، غدیر را می‌فهمند.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی برای انتقال پیام غدیر خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی دارای دو بعد هستند یک بعد تهدید است ولی جهات بسیاری مثبتی دارند و تهدیدی برای دشمنان خدا هستند و فرصتی هستند که صحبت خود را با منطق به جهانیان برسانیم و منطقی که در برابر قرآن و پیامبر عرض‌اندام کند، در دنیا وجود ندارد.
عابدینی تأکید کرد: غدیرخم مرکز جوشش حقایق نورانی تقوا است و بانی و موسس غدیرخم، خداوند متعال است به طوری که به پیامبرش خطاب کرد آن دستور و وظیفه‌ای که خداوند به تو داده، وقت آن فرارسیده ابلاغ کنی و به یکایک پیروان این حقیقت را برسانی و آن قدر این دستور مهم است که خداوند متعال فرمود اگر آن را اجرا نکنی کاری برای خدا انجام نداده‌ای و این درحالی که است که آن زمان اواخر زندگی پیامبر گرامی اسلام بود.
وی ادامه داد: نماز، زکات، خمس، حج و تمامی مسائل اسلام در آیات قرآن و بیانات پیامبر آمده و به ظاهر کامل شد ولی خداوند فرمان می‌دهد که اکنون زمان آن است بر پیکره دین روح بدمیم، بانی غدیر خداوند متعال و مجری آن پیامبر بود.
 
* حضرت علی (ع) قلب ولایت است
امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: پیامبر آمد در منطقه‌ای در میان جمعیت بسیاری از حاجیان، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و فرمود آنها که اینجا هستند این پیام را به دیگران که غایب هستند، برسانند و امروز نیز ما باید غدیر را خوب بفهمیم و با استفاده از امکانات مختلف و رسانه‌های جمعی این پیام غدیر را به همه برسانیم.
وی افزود: پیامبر دست حضرت علی (ع) را در غدیر به عنوان جانشین بالا برد و فرمود «من کنت مولاه فهذا علی مولا» و دعا کردند برای کسانی که این کلام را با صدق و صفا پذیرفتند و حامی علی (ع) شدند و نفرین کردند کسانی که با حضرت علی (ع) دشمن شدند.
عابدینی تصریح کرد: نعمتی بالاتر از نعمت ولایت نیست و قلب این ولایت، حضرت علی (ع) است و همه مسائل دینی با ولایت علی (ع) معنا می‌یابد و حضرت علی (ع) به عنوان سرسلسله امامت و جانشینی است.
وی با اشاره به سالگرد ارتحال علامه طباطبایی گفت: تفسیر المیزان متعلق به علامه طباطبایی است و این کتاب بر اساس نگاه اهل بیت و قرآن است و یک جمله اضافه ندارد چراکه قرآن جزو جان علامه طباطبایی شده بود و ایشان با چنین ویژگی این کتاب را نوشتند.
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند: بدانید هیچ کسی نیست بعد از اینکه خدا، قرآن را به او دارد و به قرآن عمل کرد احساس فقر و نداری کند و او خود را غنی می‌بیند و هیچ کسی نیست که قبل از نوشیدن و عمل به قرآن احساس بی‌نیازی کند؛ دردهای خود را با قرآن درمان کنید و دوای همه دردهای خود را در قرآن بجویید.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول