اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده ولی فقیه در کاشان:

ستادهای انتخاباتی موجب بروز اختلافات نشوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان فعالیت‌ ستادهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نباید موجب بروز اختلافات شود.

ستادهای انتخاباتی موجب بروز اختلافات نشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: فعالیت‌های انتخاباتی نباید موجب رویارویی، درگیری و تنش میان گروه‌های سیاسی و توده مردم شود.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت در فعالیت‌های انتخاباتی تصریح کرد: هر کار و اقدامی که موجب اختلافات و مناقشات سیاسی در جامعه شود، خلاف شرع، حرام و مغایر با مصالح ملی است.
امام جمعه کاشان با اشاره به حساسیت انتخابات آتی با توجه به شرایط اخیر منطقه و دنیای غرب عنوان داشت: با توجه به بحران به وجود آمده در کشورهای اسلامی و مشکلاتی که در کشورهای اروپایی به خصوص آمریکا به وجود آمده مهم‌ترین رسالت ما حفظ انسجام و یکپارچگی ملت ایران است.
عضو خبرگان رهبری خطاب به نامزدهای انتخاباتی، ‌هواداران کاندیداها، برگزار کنندگان، احزاب سیاسی و تشکل‌ها و نمایندگان گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که همگان باید به آن توجه کنند حفظ آرامش امنیت و برادری است.
وی در ادامه به سخنان دیروز مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری حضرت امام علی(ع) ارتش نیز اشاره کرد و افزود: هر کشوری که بخواهد جمهوری اسلامی را تهدید کند و یا اینکه قصد کوچک‌ترین تعرضی را علیه کشور  ایران داشته باشد با سیلی محکم جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو می‌شود.
نمازی اضافه کرد: جمهوری اسلامی، حکومتی مردمی و مستحکم است که با تکیه بر نیروی ایمان توان مقابله با هر تهدید و تعرضی از سوی هر کشوری را دارد.
امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به اهمیت مناسک حج امسال و بیداری اسلامی ابراز داشت: در مراسم برائت از مشرکان همه مسلمانان هر جایگاهی را به غیر از جایگاه الهی محکوم می‌کنند و پرتاب کردن سنگ به همین معناست که هر چیز غیر از خدا محکوم است و با این کار مسلمانان استکبار جهانی و مشرکان را نفی می‌کنند.
وی ولیمه دادن حجاج را امری استحبابی دانست و گفت: این کار می‌تواند به صورت محدودتر و ویژه اقوام درجه یک انجام گیرد و مابقی هزینه صرف فقرا و نیازمندان شود این همان منش مولای متقیان علی(ع) است.
خطیب نماز جمعه کاشان با تبریک عید غدیر خم، غدیر را علت بقای اسلام خواند و افزود: پیدایش و تولد اسلام دو علت دارد، یکی نبوت پیامبر اکرم(ص) که از سوی پروردگار بوده و دیگری ولایت امام علی(ع) است که موجب استمرار و بقای اسلام شده است و اسلام عصاره ادیان گذشته را با تکامل به بشریت ابلاغ کرده است.
نمازی با بیان اینکه دین همیشه در معرض خطر بوده است گفت: ولایت امام علی(ع) یکی از دلایل بقای اسلام محسوب می‌شود و به همین دلیل روز عید غدیر اهمیت زیادی دارد.
نمازی به اهمیت روز غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از غدیر آیه‌ای نازل شد که با ولایت دین اتمام و اکمال شد و اگر ولایت نباشد اسلام ناقص است، بنابر این همه باید موضوع ولایت را جدی گرفته و به طور ویژه به آن توجه کنند.
امام جمعه کاشان همچنین خواستار بیان ارزش‌های عید غدیر شد و ابراز داشت: روز غدیر در اسلام بسیار اهمیت داشته و همه علما، گویندگان، رسانه‌ها و هر کسی با تخصص و حرفه خود باید عظمت این روز را بیان کرده و موجب پیشگیری از توطئه‌های دشمن شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول